امور زیربناییتعاون و اشتغال

مجلس و دولت مشوق‌های حمایتی از کالای ایرانی داشته باشند

معاون فرهنگی وزیر کار با تشریح برنامه های هفته کارگر و دیدار کارگران با رئیس جهمور گفت: دولت و مجلس باید مشوق‌های حمایتی داشته باشند و بخش خصوصی هم در این حوزه باید بیش از گذشته فعال باشد. 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ابراهیم صادقی‌فر در نشست خبری بررسی برنامه‌های هفته کارگر گفت: هفته کارگر سال ۹۷ در حالی از روز پنجم اردیبهشت آغاز می‌شود که شعار حمایت از کالای ایرانی را در دستور کار خود داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه شعار باید با عمل پیوند بخورد، گفت: در حمایت از کالای ایرانی از شعار فراتر رفتیم و حالا با پیش‌ زمینه‌هایی که داریم می‌توانیم در عمل به حمایت از کالای ایرانی بپردازیم و حمایت از کالای ایرانی را به یک خواسته تبدیل کنیم.

همچنین بخوانید

 با اشاره به اینکه کشورهای سنگاپور، ژاپن، آلمان و… سال‌ها پیش به حمایت از صنایع داخلی و کالاهای ساخت خود پرداختند،گفت: این برنامه‌ها در همه جای دنیا انجام شده و در ایران هم باید با حمایت از کالای داخلی اقتصاد خود را تقویت کنیم.

وی افزود: مسئولیت ملی تک‌تک کنشگران ما این است که در این حوزه به یاری دولت بیاییم تا مردم با غرور از کالاهای ملی دفاع کنند و آن‌ها را به یکدیگر معرفی کنند. لذا برای تحقق شعار امسال نیازمند برنامه‌ریزی‌های درستی هستیم که باید به مشارکت همگانی و مسئولیت‌پذیری پیوند بخورد.

صادقی‌فر با بیان اینکه بسیاری از کالاهای ایرانی را داریم که با قیمت و کیفیت بهتری نسبت به کالاهای خارجی در بازار به فروش می‌رسند، ‌گفت: از همین رو مردم می‌توانند که از این کالاها خریداری کنند نه از کالاهای خارجی که از قیمت بالاتر و کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند. البته دولت و مجلس باید مشوق‌های حمایتی داشته باشند و بخش خصوصی هم در این حوزه باید بیش از گذشته فعال باشد و به این تحولات بپیوندد.  

نماینده وزارت کار در ستاد هفته کارگر ۹۷ افزود: باید نخبگان را فرا بخوانیم تا آن‌ها در خلق گفتمان‌های جدید در حوزه کار و تولید به کمک دولت بیایند. تشکل‌های کارگری هم در این میان می‌توانند بسیار موثر باشند.

وی گفت: هدف از برنامه‌های هفته کارگر ترویج اندیشه حمایت از کالای ایرانی است تا مصرف‌کنندگان به حمایت بیشتری از این حوزه بپردازند. همین حالا ۸۵ درصد از مصرف کیف‌ چرمی از تولیدات داخلی است و امیدواریم که در سایر حوزه‌ها هم حمایت از تولیدات داخلی بیشتر شود.

نماینده وزارت کار در ستاد هفته کارگر سال ۹۷ به مشکلات فضای کار اشاره کرد و افزود: صنایع آب‌بر و کشاورزی ما با مشکلات فراوانی در حوزه زیست‌محیطی مواجه است لذا ناچاریم که اندیشه‌های جدیدی را برای خود در این حوزه تولید کنیم و برنامه‌های جایگزین پیدا کنیم تا صنایع آب‌بر ما آسیب نبیند.

وی از برگزاری نمایشگاه کار در هفته کارگر خبر داد و گفت: افتتاح این نمایشگاه در اولین روز هفته کارگر و در نمایشگاه بین‌المللی تهران خواهد بود.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر کار هشتمین جشنواره فرهنگی هنری کارگری ایرانی، گردهمایی بزرگ کارگران با حضور رئیس جمهوری در سالن اجلاس سران و همایش شوراهای اسلامی کار را از دیگر برنامه‌های هفته کارگر برشمرد که در پنجمین روز از هفته کارگر برگزار می‌شود.

صادقی‌فرافزود : امیدوارم با کمک و همراهی‌ خانه‌ کارگر برنامه‌ها و مناسبت‌های این هفته به خوبی برگزار شود. خانه کارگر برنامه‌های خود را دارد و وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی نیز برنامه‌ریزی‌های مربوطه را انجام داده است.

وی با بیان اینکه هفته کارگر امسال تحت تاثیر مناسبات بین‌المللی قرار گرفته است، گفت: در سال ۹۷ شاهد تحولاتی در بازار کار به دلیل فضای روابط بین‌الملل هستیم.  

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا