بورسبورس اوراق

فرآورده های نفتی و شیمیایی ها در صدر صنایع بورسی

 

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران سرمایه گذاران بورسی بیش از ۴۸۶ میلیون برگه دارایی مالی را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در معاملات روز جاری سرمایه گذاران بورس تهران بیش از ۴۸۶ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند. ارزش مبادلات امروز بیش از یک هزار و ۴۴۹ میلیارد ریال بود که در ۳۶ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

در بازار امروز فرآورده های نفتی، شیمیایی ها و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای فیبر ایران، لوله و ماشین سازی ایران، ایرکا پارت صنعت، معدنی دماوند، چرخشگر، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس و ایران ارقام بود.

در مقابل نمادهای صنعتی بهشهر، کارخانجات داروپخش، کشت و صنعت پیاذر، سرامیک های صنعتی اردکان، صنایع کاغذ سازی کاوه، سرمایه گذاری ساختمان ایران و سرمایه گذاری بوعلی با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

در بازار امروز سرمایه گذاران برای خرید واحدهای صندوق امین یکم، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام آلومینیوم ایران، لوله و ماشین سازی ایران، اوراق صکوک سای‍پا و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار، گروهی از سرمایه گذاران تلاش کردند با عرضه های سنگین از اوراق مشارکت شهرداری شیراز، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق صکوک گل گهر، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت ملی نفت ایران خارج شوند.

در بازار امروز نمادهای هلدینگ نفت و گاز پارسیان، ارتباطات سیار، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و گل گهر با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث شدند این متغیر ۱۹۴ واحد نزولی شود و به رقم ۹۴ هزار و ۲۹۹ برسد.

این در حالی بود که نمادهای فولاد مبارکه، خدمات انفورماتیک و پالایش نفت اصفهان با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

در پایان معاملات امروز حق تقدم گل گهر با معامله بلوکی ۴۰ میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت شهرداری سبزوار با معامله ۲۲۵ میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا