امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۴۵۰ هزار باغدار زیر چتر بیمه کشاورزی

 

 

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: در حال حاضر ۴۵۰ هزار باغدار کشور زیر پوشش چتر بیمه کشاورزی قرار دارند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد ابراهیم حسن نژاد در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این تعداد باغدار محصولات و باغ های خود را در مقابل حوادث طبیعی بیمه کرده اند.

وی همچنین اظهارداشت: صندوق بیمه در مقابل این باغداران متعهد است در صورت وقوع حوادث طبیعی مطابق بیمه نامه های مورد صدور پس از ارزیابی میزان خسارت و تامین اعتبار حق بیمه توسط دولت نسبت به جبران خسارت ها اقدام کند.

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: طی روزهای ۲۶ و ۲۷ فروردین ماه امسال در مناطق مختلف کشور سرمای زیر صفر درجه گزارش شد.

وی در ادامه افزود: سرمای شدید موجب آسیب دیدگی شدید در باغ های ۱۷ استان کشور و همینطور زمینه نابودی کامل محصولات باغی را در برخی از این مناطق فراهم کرد.

حسن نژاد تصریح کرد: ارزیابی خسارت ناشی از سرما زدگی در باغ های زیر پوشش بیمه کشاورزی از سوی کارشناس این صندوق در کشور آغاز شده است.

وی همچنین گفت: متاسفانه محصولات سردسیری مانند سیب درختی، گیلاس و آلبالو در استان های تهران، قزوین، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه و سایر مناطق متاثر از سرمای شدید چند روز اخیر به شدت دچار آسیب شده است.

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۰ هزار هکتار از باغ های کشور زیر پوشش بیمه قرار دارد، افزود: صندوق خسارت باغداران دارای بیمه نامه را پرداخت خواهد کرد ولی سازو کار جبران خسارت در باغ های فاقد بیمه باید از طریق ستاد های حوادث مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا