بانکبانک و بیمه

یک میلیون و۵۰هزار فقره وام‌ازدواج پرداخت شد


دبیر کل شورای هماهنگی بانک های دولتی و نیمه دولتی از پرداخت یک میلیون و ۵۰ هزار فقره تسهیلات ازدواج از ابتدای سال ۹۶ تا پایان فروردین ماه سال جاری خبر داد.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)، علیرضا قیطاسی اعلام کرد: بانک های عضو شورای هماهنگی شامل ملی، سپه، کشاورزی، صادرات، ملت، تجارت، رفاه کارگران، مسکن، توسعه صادرات، پست بانک، صنعت و معدن و توسعه تعاون از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۷ بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده اند.

وی به ایبِنا افزود: با این اقدام در حال حاضر حدود ۱۷۳ هزار نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج هستند و با ادامه این روند بزودی شاهد از بین رفتن صف متقاضیان ازدواج خواهیم بود.
دبیرکل شورای هماهنگی بانک های دولتی و نیمه دولتی اظهارداشت: به موجب بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور مبلغ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هریک از زوجین به میزان ۱۵۰ میلیون ریال تعیین شده که به دستورالعمل اجرایی توسط بانک مرکزی به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده و بانک ها نیز براساس بخشنامه جدید سقف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را ۱۵۰ میلیون ریال برای هریک از زوجین تعیین کرده اند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا