امور زیربناییتعاون و اشتغال

حوادث ناشی از کارعلیرغم رشد جمعیت کارگری ثابت ماند/فوت ۸۴۲ کارگر

مدیر کل بازرسی وزارت کار با اشاره به آمار «حوادث ناشی از کار» و «تلفات ناشی از حوادث کار»در سال گذشته از تثبیت این آمار نسبت به سال ۹۵ به رغم افزایش جمعیت کارگران خبرداد.

علی مظفری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمار حوادث ناشی از کار در سال گذشته گفت: بر اساس شاخص‌های سازمان بین المللی کار (ILO) نرخ حوادث ناشی از کار با مقیاس «هر ۱۰۰ هزار نفر شاغل» ارزیابی می شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس در سال گذشته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر نیروی کار مشمول قانون کار، ۷۶ مورد حادثه در سامانه کشوری بازرسی کار ثبت شده است که با توجه به جمعیت بیش از ۱۴ میلیونی کارگران کشور، در سال گذشته  ۱۰ هزار و ۵۱۳ مورد حادثه ناشی از کار رخ داده است که طی آن ۱۰ هزار و ۶۹۷ نفر دچار حادثه شده‌اند.

همچنین بخوانید

مظفری گفت: علاوه بر این نرخ دیگری که بر اساس شاخص‌های سازمان بین المللی کار مورد ارزیابی قرار می گیرد، حوادث منجر به فوت ناشی از کار است که در این شاخص نیز در سال ۹۶ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر کارگر مشمول قانون کار متاسفانه ۶ نفر در حوادث کاری جان خود را از دست داده اند که در مجموع تعداد تلفات جانی ناشی از کار  ۸۴۲ نفر گزارش شده است.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد:  در دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار مورد بازرسی از کارگاه های کشور صورت گرفته است.

مدیر کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره مقایسه وضعیت دو شاخص مذکور در سال ۹۶ نسبت به ۹۵ افزود: به رغم افزایش اندک رقم حوادث در سال گذشته با توجه به حوادث ناگوار جمعی در سال گذشته اما با توجه به افزایش جمعیت کارگران در سال گذشته نسبت به سال ۹۵، نرخ شاخص های مورد بیان ثابت مانده است.

وی تاکید کرد: بنابراین با توجه به رشد جمعیت کارگران مشمول قانون کار دو شاخص «حوادث ناشی از کار» و «حوادث منجر به فوت ناشی از کار» در مقایسه با سال ۹۵ هیچ افزایشی نداشت و این شاخص‌ها در سال ۹۶ تثبیت شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا