خودروصنعت، معدن، تجارت

مجلس به دنبال تحقیق از توقف ثبت سفارش خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از احتمال تحقیق و تفحص در عملکرد دولت در زمینه توقف مقطعی ثبت سفارش واردات خودرو خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از عصر خودرو، عبدالله رضیان با بیان این مطلب اظهار کرد: به طور قطع همزمان با تصویب طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو، اقدامات اخیر دولت در زمینه توقف مقطعی ثبت سفارش خودرو در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار  گرفته و کنترل خواهد شد.

وی ادامه داد: در دوره ای از زمان نوسانات نرخ دلار و شرایط جدید، بازار خودرو را با شوک جدید قیمتی مواجه کرد بر این اساس تا زمان بازگشت دولت به حالت تعادل و مشخص شدن قیمت نهایی ارز، اقدام به توقف ثبت سفارش کرده است چرا که نگاه دولت، توقف مقطعی با هدف کنترل این شرایط است.

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که باید طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو در کمیسیون صنایع و معادن با حضور مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: در این جلسات به طور قطع دلایل توقف مقطعی ثبت سفارش واردات خودرو را از مسئولان دولتی جویا خواهیم شد.

رضیان در پایان تاکید کرد: نگاه مجلس شورای اسلامی، تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در زمینه توقف مقطعی ثبت سفارش واردات خودرو بوده که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

بر اساس این گزارش، سامانه ثبت سفارش خودرو از زمان انتقال به سامانه جامع تجارت امکان ثبت هیچ سفارش جدیدی را ندارد و در این شرایط فعالان بازار خودرو معتقدند که این گونه تصمیمات جز تلاطم بازار خودرو دستاورد دیگری نخواهد داشت.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا