بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

طراحی دوره‌های MBA با گرایش استارتاپی در دانشگاه تهران

دوره‌های MBA با گرایش استارتاپی از حدود سه ماه آینده برای اولین بار در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، نشست خبری کنفرانس ملی الگوهای نوین در مدیریت و کسب و کار با رویکرد حمایت از کارآفرینان ملی در سال حمایت از کالای ایرانی با حضور دکتر احمد جعفر نژاد دبیر علمی کنفراس و مدیر گروه تولید  دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، دکتر میثم نصیری مدیر آموزش دانشکده مدیریت و همچنین مجتبی امیری عضو کمیته علمی و همچنین مهدی باغبان دبیر اجرایی این کنفرانس در ساختمان امام رضا دانشکده مدیریت دانشکده تهران برگزار شد.

جعفرنژاد در این نشست گفت: بین فضای کسب و کار و دانشگاهی همواره یک خلاء وجود داشته که آن آموزش الگوهای در دانشگاه های کشور بود که با فضای کسب کار ایران همخوانی ندارد. وی افزود: آموزش ها در دانشگاه ها همواره بسیار جلوتر از فضای کسب و کار و صنعت کشور بوده و قابلیت اجرایی نداشته است از اینرو هدف از برگزاری این کنفرانس بررسی، شناسایی چالش های فضای کسب و کار و ارائه راهکارهای عملی برای آن است.

وی خاطرنشان کرد: در این کنفرانس چالش‌های پیش روی فضای کسب و کار با همکاری کارآفرینان و اساتید دانشگاه بازگو و با خرد جمعی برای آن راهکار ارائه می‌شود. جعفرنژاد اظهارداشت: افزایش کیفیت کالاهای ایرانی مستلزم هماهنگی بسیاری از نهادها است و تنها با شعار این مهم اجرایی نمی‌شود از اینرو این کنفرانس به منظور بهره گیری از تجربیات دنیا و شناسایی چالش ها در کشور و تدبیر جمعی برای ارائه راهکار برگزار می شود. وی افزود: الگوهای درست که منجربه رونق کسب و کارها می شود در این کنفرانس بررسی می شود.

نصیری نیز در این نشست گفت: امسال به عنوان سال حمایت از کالاهای داخلی نامگذاری شده است از اینرو در این کنفرانس به صورت کامل به تمام ابعاد این موضوع ورود خواهیم کرد. وی اظهارداشت: بحران امروز اقتصاد ایران بحران مدیریتی در سازمان ها و شرکت ها است از اینرو دیگر شیوه های قدیمی در مدیریت به منظور مواجه با شرایط پُرتلاطم اقتصادی کشور کارایی ندارد. نصیری اذعان کرد: در این دانشگاه از چهار سال پیش برنامه ریزی هایی به منظور طراحی دوره های کاربردی برای متخصصین مشاغل مختلف آغاز شده که در غالب دوره های MBA و DBA است.

وی همچنین از طراحی دوره های MBA با گرایش استارتاپی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران خبر داد و گفت: در آینده نزدیک و از حدود سه ماه آینده برای اولین بار این دوره در این دانشگاه برگزار می شود و از صفر تا صد تبدیل یک ایده به محصول در دوره یکساله MBA به متقاضیان آموزش داده می شود.

نصیری با بیان اینکه در کنفرانس ملی الگوهای نوین در کسب و کار گروهی از استارتاپ‌ها حضور دارند گفت: این استارتاپ‌ها در این کنفرانس می‌توانند از نظرات کارآفرینان موفق استفاده کرده و با آنها در این بخش به بحث و تبادل نظر بپردازند. وی افزود: تعداد استارتاپ های که در این کنفرانس حضور دارند بزودی اعلام خواهد شد.

امیری نیز در این مراسم اظهارداشت: به منظور حمایت از تولید داخلی و مصرف کالای ایرانی یکی از ابعاد این است که شوک های بیرونی نتوانند در تولیدات داخلی خلل ایجاد کنند که این امر مستلزم این است که که در داخل نیز شوک ایجاد نشود از این رو باید زمینه های این مهم در این کشور فراهم شود.

وی با تاکید بر این که وابستگی به خارج از کشور باید در مصرف کالاها کاهش یابد تا جامعه ایران بتواند به سمت خودکفایی حرکت کند از اینرو در این همایش ابعاد این مسئله بررسی و راهکارهای آن به مسئولین گزارش داده می شود.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا