بورسبورس اوراق

ارتقای سواد مالی در گرو جنبش ملی

یک عضو هیئت علمی دانشگاه و کارشناس بازار سرمایه گفت: ارتقای سواد مالی در جامعه جنبش ملی و همگانی را می طلبد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، احمدرضا یزدانیان در برنامه «بورس» رادیو اقتصاد افزود: سواد مالی به توانایی بکارگیری دانش و مدیریت منابع مالی هر فرد به منظور امنیت مالی در طول عمر گفته می شود.

وی همچنین اظهارداشت: تحقیقات نشان می دهد هرچه سواد مالی افراد یک جامعه بیشتر باشد رونق مبادلات مالی و سطح رفاه مردم در چنین جوامعی بیشتر خواهد شد.

همچنین بخوانید

عضو هیئت علمی دانشگاه و کارشناس بازار سرمایه بر ضرورت بهبود بخشی به سواد مالی در کشور تاکید کرد وگفت: اجرای برنامه های مختلف آموزش سواد مالی در سطوح مختلف ازجمله مدارس، شرکت ها، سازمان ها و بازارهای بورس و اوراق بهادار برای افزایش توانایی افراد در مدیریت منابع در اختیار و در عین حال تصمیم گیری در بحث سرمایه گذاری وغیره بسیار ضروری به نظر می رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه قدمت بازار سرمایه در ایران به بیش از ۵۰ سال می رسد، افزود: متاسفانه به رغم وجود سابقه بالا در کشور مردم هنوز شناخت کافی از این بازار ندارند بنابراین می طلبد رسانه ها، مدارس، دانشگاه ها، مراکز فرهنگی، تبلیغی همه و همه در راستای رشد سواد مالی در جامعه تلاش کنند.

یزدانیان به رادیو اقتصاد اظهارداشت: مفاهیم مانند ریسک، بازده، پس انداز، فرصت های سرمایه گذاری و بسیاری از موارد دیگر می طلبد آموزش های لازم مربوط به این نوع مسائل از سنین کودکی در جامعه آغاز شود.

وی همچنین گفت: برگزاری نمایشگاه ها و کارگاه های آموزشی از جمله رویدادهایست که می تواند به بحث ارتقای سواد مالی در کشور بسیار شایان توجه باشد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه و کارشناس بازار سرمایه اذعان داشت: سازمان بورس به عنوان متولی بازار سرمایه سند فرهنگ سازی آموزش بازار سرمایه را تهیه و تدوین کرده است.

وی یادآورشد: اجرای موفقیت‌آمیز سند فرهنگ‌سازی و آموزش در راستای ارتقای سواد مالی کشور بدون شک اتفاقی مبارک خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «بورس» کاری از شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که روز های ۲۷ تا ۳۰ فروردین ماه جاری (دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه) هر روز ساعت ۱۴.۱۰ به مدت ۴۰ دقیقه همزمان با برپایی یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا