بورسبورس اوراق

۴ توقف، ۷ بازگشایی و یک تعلیقی در معاملات امروز

امروز یکشنبه دوم اردیبهشت ۱۳۹۷، مهمترین پیام‌های ناظر بورس تهران درخصوص توقف و بازگشایی نمادها به شرح زیر منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز یکشنبه دوم اردیبهشت ۹۷ ناظران بورس و فرابورس پیام‌هایی را درباره توقف نمادها به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت و برگزاری مجامع و بازگشایی به دلیل شفاف‌سازی ها٬ برگزاری مجامع و حراج مجدد صادر کردند. در مجموع امروز چهار نماد متوقف و یک نماد تعلیق شد. از مجموع نمادهای آماده بازگشایی در بورس و فرابورس، هفت نماد کشف قیمت شدند. از اتفاقات مهم اینکه امروز گروه مدیریت سرمایه گذاری امید خبر از تصمیم به واگذاری ۱۵ شرکت خود داد. همچنین فردا قرار است ۲.۲۹ درصد از سهام غیر مدیریتی شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه در فرابورس عرضه شود.

بورس:

  • تعلیق «وملی»: نماد شرکت گروه صنعتی ملی (وملی) با توجه به عدم رعایت دستور العمل اجرایی افشای اطلاعات تعلیق شد.
  • «وامید» ۱۵ شرکت خود را واگذار می کند: نماد شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) به خاطر افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب یعنی برگزاری مزایده متوقف شد. شرکت خبر از برگزاری مزایده برای واگذاری ۱۵ شرکت از پورتفوی خود از طریق بورس، فرابورس و مزایده عمومی داده است. شرکت های آگهی شده برای واگذاری عبارتند از:  ۱- سرمایه گذاری سپه٬ ۲- کویر تایر٬ ۳- سیمان هرمزگان٬ ۴- سیمان بجنورد٬ ۵- سیمان ایلام٬ ۶- سیمان کردستان٬ ۷- سیمان خاش٬ ۸- مدیریت انرژی امید تابان هور٬ ۹- سرمایه گذاری توسعه گوهران امید٬ ۱۰- بازرگانی و تولیدی مرجان کار٬ ۱۱- سرمایه گذاری رفاهی، خدماتی و گردشگری امید تابان آسیا٬ ۱۲- تولیدی ساگار و قطعات نسوز٬ ۱۳- یزد سفالین٬ ۱۴- سیمان ساوه٬ ۱۵- تامین سرمایه امین. این نماد امروز در قیمت ۲۲۸ تومان بازگشایی شد اما در دقایق پایانی معاملات امروز به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت دیگری یعنی برگزاری مزایده برای عرضه سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان به صورت عمده (غیر مدیریتی) دوباره متوقف شد. شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید در نظر دارد در این مزایده که قرار است روز سه شنبه هفته جاری برگزار شود٬ تعداد یک میلیارد و ۲۶۵ میلیون و ۹۴۶ هزار و ۱۶۱ سهم از سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان را به صورت یکجا عرضه کند. این نماد روز معاملاتی بعد بازگشایی می شود.
  • «وبیمه» به معاملات بازگشت: نماد شرکت سرمایه‌ گذاری‌ صنعت‌ بیمه‌ (وبیمه) که روز گذشته به خاطر اعلام نتایج مزایده متوقف شده بود٬ امروز در قیمت ۲۷۸ تومان و ۹ ریال بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله ۲۷۶ تومان و یک ریال و قیمت پایانی ۲۶۹ تومان و یک ریال (۱.۷۵ درصد منفی) بود. این مزایده مربوط به فروش بخشی از دارایی های شرکت بود که پس از بازگشایی هیچگونه درخواستی برای پروژه منطقه ۲۲ (پروژه تجاری – اداری گلستان خیام)، شرکت توسعه عمران بیمه، کارگزاری سپهر باستان، خدمات مهندسی مشاور ثبت نشده بود و فقط درخواست خرید برای شرکت سرمایه گذاری راهبرد بیمه (سهامی عام) بود؛ مبلغ مورد توافق حدود ۱۵ میلیارد تومان بود.
  • توقف «کاذر» برای مجمع: نماد شرکت فرآورده های نسوز آذر (کاذر) برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه به منظور تصویب صورت های مالی و حق تقدم این شرکت (کاذرح) با توجه به توقف نماد اصلی در پایان معاملات امروز متوقف می شود.
  • «شوینده» با برگزاری مجمع بازگشایی شد: نماد شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر (شوینده) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود نقدی آماده انجام معامله شد و ۲۴۵ تومان قیمت خورد٬ ‌قیمت آخرین معامله ۲۴۴ تومان و ۹ ریال و قیمت پایانی ۲۴۳ تومان و ۳ ریال (۳.۵۸ درصد مثبت) بود. «شوینده» در مجمع ۵۵ تومان به ازای هر سهم به سهامداران خود سود داد و سود خالص هر سهم برابر با ۶۹ تومان و ۴ ریال بود.
  • «غبشهر» از معاملات جا ماند: شرکت صنعتی بهشهر (غبشهر) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود نقدی آماده انجام معامله شد اما بازگشایی نشد. «غبشهر» ۲۵ تومان به ازای هر سهم سود نقدی کنار گذاشت. سود خالص هر سهم ۳۸ تومان و ۴ ریال بود.
  • دارایی «پدرخش» روی میز ماند: نماد شرکت درخشان‌ تهران‌ (پدرخش) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف یعنی اعلام نتیجه مزایده متوقف شد. این مزایده مربوط به فروش سایت شرکت در شهرک صنعتی کاسپین در قزوین بود. فروش دارایی در مهلت اعلام شده محقق نشد اما با توجه به تصمیم هیات مدیره مبنی بر فروش این دارایی٬ در صورت وجود تقاضا، در چارچوب اختیارات هیات مدیره نسبت به فروش اقدام خواهد شد. خالص ارزش دفتری دارایی انتقالی حدود ۲.۹ میلیارد تومان است. این نماد روز معاملاتی بعد بازگشایی می شود.
  • امروز قرار بود نماد شرکت های بانک سینا (وسینا)، لابراتوارداروسازی‌ دکتر عبیدی‌ (دعبید) و نورد آلومینیوم ‌(فنوال) که اطلاعات با اهمیت افشا کرده بودند، بازگشایی شود اما این اتفاق نیفتاد.

فرابورس:

  • «ثغرب» که مهر ابهام خورده بود٬ به معاملات برگشت: نماد شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب (ثغرب) که ۲۹ فروردین ماه به دلیل افشای اطلاعات درباره فروش زمین فتح آباد به قیمت حدود ۷.۷ میلیارد تومان به شرکت تعاونی مسکن یاس گستر متوقف شده بود و توقف آن به دلیل ابهامات موجود در اطلاعات افشا شده ادامه یافته بود٬ امروز در قیمت ۷۷ تومان و ۶ ریال بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله ۷۵ تومان و یک ریال و قیمت پایانی ۷۵ تومان و ۴ ریال (نزدیک به دو درصد مثبت) بود.
  • «بهپاک» بازگشایی شد: نماد شرکت صنعتی بهپاک (بهپاک) که برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه متوقف شده بود (شرکت در مجمع ۵۲ تومان و ۲ ریال سود نقدی تقسیم کرد. سود خالص هر سهم ۵۸ تومان و ۲ ریال بود)٬ امروز در قیمت ۳۳۲ تومان و ۶ ریال بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله ۳۳۲ تومان و ۶ ریال و قیمت پایانی ۳۳۲ تومان و ۵ ریال (نزدیک به ۵ درصد مثبت) بود.
  • 02

منبع
اقتصاد.آنلاین - مروارید اسلامی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا