صنعت، معدن، تجارتمعدن

عملکرد سه ماهه ریوتینتو: رشد تولید مس و بوکسیت و کاهش تولید آلومینا و آلومینیوم

شرکت ریوتینتو طی انتشارگزارش تولید سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸، از رشد ۴۸ درصدی تولید مس تصفیه شده در این شرکت خبر داد. تولید بوکسیت و آلومینا ریوتینتو با رشد اما شمش آلومینیوم با افت همراه شد.

به گزارش آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از مجله متال بولتن در سه ماهه نخست سال جاری میلادی تولید مس تصفیه شده ریوتینتو با ۴۸ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۵۶میلیون و ۱۰۰هزار تن افزایش یافت در حالی که این میزان تولید نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷نیز با ۲۵درصد رشد همراه بوده است.

ریوتینتو در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۱۲ میلیون و ۶۵۳ هزار تن بوکسیت تولید کرد که حاکی از رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. در حالی که تولید آلومینیوم با افت ۵ درصدی و آلومینا با افت ۳ درصدی به ترتیب به ۸۴۶هزار تن و یک میلیون و۹۹۰هزار تن کاهش یافت.

همچنین بخوانید

این شرکت در نظر دارد تا پایان سال ۲۰۱۸میلادی تولید بوکسیت خود را به ۴۹ تا ۵۱ میلیون تن رسانده و ۸ تا ۸.۲میلیون تن آلومینا تولید کند. این در حالی است که تولید بوکسیت و آلومینای ریوتینتو در سال گذشته میلادی به ترتیب۵۰میلیون و ۷۹۶هزار تن و ۸ میلیون و ۱۳۱هزار تن به ثبت رسیده است.

همچنین ریوتینتو طی مدت مذکور ۷۱میلیون و ۴۳۶تن سنگ آهن تولید کرد که حاکی از رشد ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا