امور زیربناییراه و ساختمان

پروازهای عبوری از آسمان ایران ۱۲ درصد افزایش یافت

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران درسال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۹۵ حدود ۱۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران در سال ۹۶ به بیش از ۴۲۶ هزار و ۶۸۴ سورتی رسید که به طور متوسط روزانه بیش از یک هزار و ۱۶۸ پرواز انجام عبوری انجام شده است.

آمارها حاکی از انجام ۳۸۲ هزار و ۱۶۲ سورتی پرواز عبوری در سال ۹۵ از آسمان ایران بوده است که تعداد آن نسبت به سال ۹۴ حدود ۱۱ درصد رشد داشت.

در اسفند ماه سال ۹۶ تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران با کاهش ۵.۸ درصدی از ۳۱ هزار و ۹۹۳ پرواز به ۳۰ هزار و ۱۲۶ مورد رسید.

بر اساس گزارش گروه آمار هوانوردی و فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در فروردین ماه سال ۹۵ تعداد پروازهای عبوری در آسمان ایران ۳۱ هزار و ۹۴۸ سورتی بوده در حالی که در فروردن ماه ۹۶ به ۳۳ هزار و ۱۵۱ مورد رسید.

همچنین در شهریورماه سال ۹۵ تعداد پروازهای عبوری در آسمان ایران به ۳۳ هزار و ۲۳۹ مورد رسید در حالی که در شهریورماه سال ۹۶ تعداد آن به ۴۰ هزار و ۲۵۷ سورتی رسیده بود.

در بهمن و اسفندماه سال ۹۵ تعداد این پروزاها به ترتیب به ۳۱ هزار و ۳۲ و ۳۱ هزار و ۴۴۱ پرواز افزایش یافت، اما در بهمن و اسفند ماه سال گذشته تعداد پروزهای عبوری از آسمان ایران به ترتیب به ۳۱ هزار و ۹۹۴ و ۳۰ هزار و ۱۲۶ سورتی رسید.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا