انرژی

توقف فاینانس پروژه‌های سوخت فسیلی در بزرگترین بانک اروپا

بانک "اچ اس بی سی" که بزرگترین بانک اروپا است، تامین مالی نیروگاه‌های زغال سوز جدید، نفت شنی و حفاری در قطب شمال را متوقف کرده و به صف طولانی از سرمایه‌گذارانی پیوست که از سوخت‌های فسیلی روی گردان شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سایر بانک‌های بزرگ مانند ING و BNP Paribas در ماه‌های اخیر قول‌های مشابهی داده‌اند زیرا فشار سرمایه‌گذاران بر این بانک‌ها به منظور اقدام در راستای توافق پاریس افزایش یافته است. توافق پاریس یک پیمان جهانی برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای و افزایش دمای هوا است.

دانیل کلیر، مدیر استراتژی و مدیر فاینانس پایدار جهانی “اچ اس بی سی” در بیانیه‌ای اعلام کرد ما نیاز به کاهش سریع انتشار گازهای گلخانه‌ای برای دستیابی به هدف تعیین شده در توافق ۲۰۱۵ پاریس و مسئولیتمان برای حمایت از جوامعی که در آنها فعالیت داریم را تصدیق می‌کنیم.

همچنین بخوانید

اما بانک “اچ اس بی سی” اعلام کرد برای نیروگاه‌های زغال سوز در بنگلادش، اندونزی و ویتنام استثنا قائل خواهد شد.

جان فلینت، مدیرعامل بانک “اچ اس بی سی” در مجمع عمومی سالانه این بانک به سهامداران گفت: شمار زیادی از مردم در این کشورها هستند که به برق دسترسی ندارند. موضع منطقی برای ما این است که اجازه دهیم یک پنجره کوچک از ما همچنان در فاینانس پروژه‌های زغال سنگ در این کشورها مشارکت کند.

بر اساس گزارش رویترز، سازمان صلح سبز از این اقدام استقبال و اعلام کرد استراتژی انرژی جدید “اچ اس بی سی” مانع از فراهم کردن فاینانس پروژه ۸ میلیارد دلاری خط لوله “کی استون ایکس ال” شرکت ترانس کانادا به نبراسکا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا