بورسبورس اوراق

بازگشت شاخص‌کل به کانال ۹۴هزار واحد/ بازار همچنان از کم‌رمقی رنج می‌برد

با گذشت نزدیک به دو ساعت از آغاز معاملات بورس تهران، شاخص کل در ادامه روند نزولی خود، ۳۰۵ واحد دیگر نیز کاهش پیدا کرد. این در حالی است که حجم پایین معاملات در نمادهای بزرگ و مطرح بازارجای امیدواری برای جلوگیری از کاهش بیشتر شاخص را نگذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دادوستدهای تالار بورس تهران که چندی است مسیر نزولی خود را در پیش گرفته است، امروز نیز در ادامه همین روند قرار دارد و کمترین میزان خود در ۱۲۶ روز گذشته را به ثبت رساند.  تا این لحظه شاخص با افت ۳۰۵ احدی به ارتفاع حساس و سرنوشت ساز ۹۴ هزار نزدیک شده است.

شاخص کل هم وزن اما همچنان سعی بر حفظ خود در مدار صعودی دارد و با رشد ۲ واحدی به رقم ۱۶ هزار و ۷۹۸ واحد رسیده است.

اما نکته قابل توجه بازار این روزها، حجم اندک معاملات و نبود خریدار قوی در اکثر نمادهای مطرح است. از این رو تا این لحظه ۱۸۵ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳۴ میلیارد تومان دادوستد شده است که از این میزان تنها ۲۹ میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در بورس اختصاص داشته است.

در بین نمادهای تاثیرگذار نیز «فولاد»، «تاپیکو» و «شپنا» هرکدام به ترتیب ۷۹، ۳۲ و ۲۰ واحد شاخص را تضعیف کردند. در نماد «تاپیکو» شاهد افت ۱۸.۵ میلیارد تومانی ارزش پرتفوی بورسی در ماهی که گذشت بودیم. شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین در گزارش عملکرد فروردین ماه خود ارزش بازار پرتفوی بورسی این شرکت را ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد. این در حالی است که ارزش بازار پرتفوی بورسی «تاپیکو» در ابتدای فروردین ماه ۱۱ یازده هزارو ۱۱۸ میلیارد تومان بوده است.

در فرابورس، آیفکس هم از رشد بیشتر جا ماند و با افت ۳.۵ واحدی به رقم یک هزار و ۶۲ واحد بازگشت. در این بازار نیز تاکنون ۷۳ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۴۰ میلیارد تومان دادوستد شده است که از این میزان تنها ۱۱ میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این بازار اختصاص داشت. در بین نمادهای تاثیرگذار فرابورسی، «هرمز»، «ذوب» و «ارفع» بیشترین تاثیر منفی را بر آیفکس داشتند.

منبع
اقتصاد.آنلاین - مریم علیزاده

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا