بورسبورس اوراق

تامین مالی ۲۵ هزار میلیاردی با صکوک

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه به تامین مالی افزون بر ۲۵ هزار میلیارد تومانی بوسیله ابزارهای مالی اسلامی (صکوک) از ابتدای معرفی این اوراق ها تاکنون در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلامرضا ابوترابی در برنامه «بورس» رادیو اقتصاد افزود: بخشی از این تامین مالی به دولت و بخش دیگر به شرکت های خصوصی مربوط می شود.

وی همچنین افزود: ابزارهای مالی اسلامی (صکوک) شامل اوراق اجاره، مرابحه، استصناع، رهنی و منفعت است.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه گفت: سال گذشته از طریق ابزارهای مالی اسلامی در بخش صکوک بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تامین مالی در کشور انجام شد.

وی در ادامه با بیان اینکه بازار سرمایه از بخش های اثرگذاردر اقتصاد کشور است، افزود: نقش این بازار جهت تامین مالی شرکت های خصوصی، دولتی و حتی دولت بسیار پررنگ است.

ابوترابی به رادیو اقتصاد اظهارداشت: با توجه به روند پیشرو بازار پول خیلی نمی تواند تامین مالی شرکت های بزرگ را پوشش دهد بنابراین شرکت های دولتی و خصوصی باید در این حوزه ورود پیدا کنند تا تامین مالی از طریق ابزارهای مالی اسلامی صورت گیرد.

وی همچنین گفت: سال گذشته بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تامین مالی از طریق انتشار انواع صکوک در بازار سرمایه صورت پذیرفت که در مقایسه با هشت هزار و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان صکوک انتشار یافته در سال ۱۳۹۵ افزون بر ۵۸ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه افزود: پیش بینی می شود امسال تامین مالی از طریق انتشار انواع صکوک در بازار سرمایه به بیش از ۵۰ درصد رشد را تجربه کند.

مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در برنامه «بورس» رادیو اقتصاد گفت: بازارهای سرمایه به عنوان منبع مهم تامین مالی بلندمدت در کشورهای جهان قلمداد می‌شوند.

علی سعیدی افزود: انتقال تامین مالی بلندمدت از بانک به بازار سرمایه در ایران بواسطه مشکلات زیاد در سیستم بانکداری از فوریت و اولویت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: بازار سرمایه برای تامین مالی پروژه ها با ارقام بزرگتر و دوره های طولانی مدت تر به بخش دولتی وخصوصی کمک شایان توجهی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «بورس» کاری از شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که روز های ۲۷ تا ۳۰ فروردین ماه جاری (دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه) هر روز ساعت ۱۴.۱۰ به مدت ۴۰ دقیقه همزمان با برپایی یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا