صنعتصنعت، معدن، تجارت

دانش فنی ضعف بزرگ صنعت موتورسیکلت

 

دبیرانجمن صنعت موتورسیکلت ایران گفت: دانش فنی یکی از ضعف های عمده صنعت موتورسیکلت در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهمن ضیاء مقدم در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد ضمن تاکید بر بهره گیری از تکنولوژی و فناوری روز دنیا در صنعت موتورسیکلت افزود: چند شرکت فعال در این حوزه با توجه به کمرنگ شدن مشکلات مربوط به بحث تحریم توانسته اند ارتباطات موثری با کمپانی های معتبر موتورسازی آسیایی و اروپایی برقرار کنند.

وی همچنین اظهارداشت: بدون شک این نوع ارتباطات بستر ساز انتقال تکنولوژی و فناوری های جدید از صنایع معتبر موتورسیکلت سازی جهان به کشور خواهد بود.

دبیرانجمن صنعت موتورسیکلت ایران گفت: جدا از این در بخش دانشگاهی مملکت باید رشته های تخصصی مرتبط با صنعت موتورسیکلت گنجانده شود.

وی در ادامه افزود: متاسفانه جای رشته های تحصیلی مرتبط با موتورسیکلت در سیستم دانشگاهی ایران به شدت خالی است.

ضیاء مقدم تصریح کرد: ایجاد مراکز تحقیقاتی برای طراحی و تولید موتورسیکلت های جدید در این صنعت بسیار راهگشا خواهد بود.

وی همچنین یادآورشد: در حال حاضر بیشتر تعمیرکاران موتورسیکلت در ایران بصورت سنتی فعالیت می کنند از اینرو می طلبد فعالان این حوزه از طریق مراکز علمی و حتی اعزام به خارج با تکنولوژی روز دنیا آشنایی بیشتری پیدا کنند.

یک عضو هیئت مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران نیز در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد گفت: خوشبختانه در خصوص ساخت قطعات بدنه موتورسیکلت مانند باک، زین، اگزوز وشاسی حرکت های خوبی در داخل انجام شده است.

«علی عرب» ضمن اشاره به این جمله که کیفیت قطعات ساخت داخل بسیار بالاست، افزود: در حال حاضر برخی از کشورهای منطقه از قبیل ترکیه، پاکستان و افغانستان قطعات مورد نیاز موتورسیکلت را از بازار ایران وارد می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران از حیث ساخت قطعات موتورسیکلت از کشور ترکیه جلوتر است، یادآورشد: صنعت موتور سیکلت کشور در ساخت صنعت جوانان ولی به لحاظ استفاده یک صنعت قدیمی است.

این عضو هیئت مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران تاکید کرد: ایران در بحث ساخت قطعات در این حوزه باید صاحب سبک وتکنولوژی شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «ساعت صنعت» کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه کنندگی غلامرضا عزتی روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۲۱ به مدت ۵۵ دقیقه با هدف معرفی ظرفیت ها، توانمندی ها و دستاوردهای صنعتی کشور به ویژه در صنایع متوسط و بزرگ در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و تشویق و ترغیب صنعت کشور به خلاقیت، ابتکار عمل و نوآوری از رادیو اقتصاد پخش می شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا