ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

البرز در جایگاه سوم شاخص توسعه ارتباطات کشور

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز با بیان اینکه البرز در سال ۹۳ از نظر شاخص توسعه ارتباطات در جایگاه چهاردهم کشور قرار داشت گفت: در پایان سال ۹۶ استان البرز از این نظر در جایگاه سوم کشور قرار گرفت.

غلامرضا حمیدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: استان البرز در سال ۹۳ در جدول رتبه‌بندی شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در جایگاه چهاردهم کشور قرار داشت.

حمیدی افزود: این شاخص در حوزه ارتباطات براساس دو مولفه دسترسی و  استفاده و براساس تعداد مشترکین تلفن ثابت و همراه به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت، تعداد خانوار دارای رایانه و برخوردار از اینترنت و تعداد کاربران اینترنت به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت و تعداد مشترکین اینترنت باند پهن با سیم و بی‌سیم سنجیده می‌شود.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: با توجه به اقداماتی که در این حوزه‌ها طی چهارسال اخیر انجام شده است، استان البرز  از رده چهاردهم جدول رتبه‌بندی شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات به رتبه سوم کشور ارتقا یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز با بیان اینکه از سال ۹۲ تا ۹۶ حدود ۹۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در البرز سرمایه‌گذاری شد، خاطرنشان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان از این سرمایه‌گذاری در سال ۹۶ انجام شد.
انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا