امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۷.۵ میلیون کلنی زنبور عسل در ایران

مدیر عامل اتحادیه زنبورداران ایران زمین از وجود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار کلنی زنبور عسل با ۸۰ هزار زنبوردار در کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عفت رئیسی سرحدی در برنامه «ارمغان طبیعت» رادیو اقتصاد افزود: زنبور عسل یکی از مهمترین شاخصه های توسعه در هر کشوری است و همینطور رابطه نزدیکی بین تعداد کلنی های یک مملکت با میزان توسعه بخش کشاورزی و امنیت غذایی وجود دارد.

وی همچنین اظهارداشت: صنعت زنبورعسل در خصوص افزایش کمی و ارتقای کیفی محصولات کشاورزی نقش ارزنده ای دارد و شاید کمتر صنعتی از چنین نقش و اهمیت قابل توجهی برخوردار باشد.

همچنین بخوانید

مدیر عامل اتحادیه زنبورداران ایران زمین گفت: زنبورعسل حافظ اکوسیستم است و اگر این موجود نباشد مشکلات فراوانی ایجاد می شود که این امر اهمیت زنبورداری و ضرورت ارتقای این صنعت را بیش از پیش آشکار می سازد.

وی در ادامه با بیان اینکه صنعت زنبورداری و تولیدعسل یک صنعت سبز و اشتغالزاست، افزود: ایجاد اشتغال با سرمایه کم از جمله مهمترین خصوصیات فعالیت زنبورداری است.

رئیسی سرحدی اظهارداشت: برخی از کشورها مانند ترکیه به صنعت زنبورداری سبوسید اختصاص می دهد تا تعداد زنبورداران بیشتر شود چرا که ارتباط بسیار گسترده ای بین صنعت زنبورداری با توسعه کشاورزی، امنیت غذایی، تنوع محصولات کشاورزی، جلوگیری از پوکی دانه های روغنی، فرسایش خاک، تنوع زیستی و بسیاری موارد دیگر وجود دارد.

وی در ادامه این مصاحبه رادیویی ضمن اشاره به این جمله که صنعت زنبورداری کشور به لحاظ کمی از رشد مناسبی برخوردار است، اذعان داشت:توسعه این صنعت فرصت بی بدیلی برای طبیعت و محصولات کشاورزی است.

مدیر عامل اتحادیه زنبورداران ایران زمین یادآورشد: زنبود عسل افزون بر تولید محصولات گوناگون و اشتغالزایی در صنایع مختلف مهمترین نقش خود را در طبیعت با دخالت در عمل گرده افشانی و افزایش تولید محصولات کشاورزی و احیای محیط زیست ایفا می کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «ارمغان طبیعت» کاری از گروه کشاورزی به تهیه کنندگی الهام مصطفوی روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه ساعت ۱۳.۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه با هدف کمک به ارتقای بهره وری در صنعت دام و طیور با معرفی نمونه‌های موفق و ارائه راهکارهای کارشناسی از رادیو اقتصاد پخش می شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا