انرژی

تامین آب شرب ۱۵۸۳ روستا در سال ۹۶/ وعده آبرسانی به ۱۵۰۰ روستا

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: در سال ۱۳۹۶ عملیات آبرسانی به روستاها بسیار موفقیت‌آمیز بوده در همین راستا با پیگیری‌های صورت گرفته قرار شده که امسال آبرسانی به ۱۵۰۰ روستای دیگر را در برنامه‌های خود قرار دهیم.

علی‌اصغر قانع در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که به منظور تامین منابع مالی این طرح قرار شده که در سال ۱۳۹۷ معادل ۷۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و ۵۴۰ میلیارد تومان از محل بودجه تملک دارایی در اختیار ما قرار بگیرد، اظهار کرد: طرح آبرسانی روستایی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت یازدهم و دولت فعلی بوده است.

وی در خصوص جمعیت تحت پوشش آبرسانی روستایی از سال ۱۳۹۷، ادامه داد: طبق برآوردهای صورت گرفته ۱.۲ میلیون نفر در سال جاری از تامین آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

همچنین بخوانید

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب با تاکید بر این مساله که از ابتدای سال عملیات آبرسانی به روستاها استارت‌ خورده است، گفت: طبق آمار موجود در سال گذشته ۱۵۸۳ روستا با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۱۷۳ هزار نفر از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شده‌اند.

قانع ادامه داد: هزینه تامین این کار ۸۴۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و ۲۵۰ هزار تومان از اسناد خزانه اسلامی تامین شد.

چندی پیش نیز وزیر نیرو گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری شاهد بهره‌برداری از ۱۰۰ مجتمع آبرسانی روستایی خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا