بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

گرایش به پیام رسان‌های داخلی ۱۰ برابر شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره افزایش گرایش به پیام رسان‌های داخلی در روزهای اخیر گفت: خروج کانال مقام معظم رهبری از تلگرام باعث شد تا گرایش به پیام رسان‌های داخلی ۱۰ برابر رشد پیدا کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آمار ارائه شده از سوی رییس جمهور مبنی بر اشتغال زایی دو میلیون نفر در سال گذشته توسط فضای مجازی گفت: گزارش ارائه شده به رییس جمهور مبنی بر اشتغالزایی ۲۰۰ هزار نفر در طی دو سال گذشته به وسیله فضای مجازی بوده و فکر می‌کنم که بیان دو میلیون شغل یک اشتباه لفظی از آقای رییس جمهور بود که با خستگی‌های ایشان همراه شده است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: فرمایش آقای رییس جمهور این است که ما شاخص‌های اشتغال در فضای مجازی را پیگیری کنیم و امسال نیز روند توسعه ۲۰۰ هزار شغل در دولت مد نظر است. وی درباره تصویر منتشر شده از او توسط رسانه‌ها خاطر نشان کرد: تصویر منتشر شده از من از یک تعجب بود و انتشار این تصاویر خصلت فضای مجازی است و نشان دهنده‌ نظارت مردم بر مسئولان و اشراف آنها به موضوعات است.

آذری جهرمی درباره رشد پیام رسان‌های داخلی تاکید کرد: صبح چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه که کانال مقام معظم رهبری از تلگرام خارج شد، گرایش به پیام رسان‌های داخلی ۱۰ برابر شده است. قرار شده که گزارش مدونی در مورد استقبال از پیام رسان‌های داخلی و میزان  انتقال داوطلبانه کانال‌ها از تلگرام به پیام رسان‌های بومی در راستای حمایت از تولیدات داخلی تهیه شود.

وزیر فاوا تصریح کرد: سازمان صدا و سیما با دیدگاه حمایت از کالای داخلی برخی از پیام رسان‌ها را مطرح کرده که به دلیل کمبود منابعشان فعالیت‌هایشان مطرح می‌شود و باعث بدنامی پیام رسان‌های داخلی می‌شود. ما نمی‌گوییم که کسی در این حوزه فعالیت نکند، فعالیت کنند خودشان را در مرکز ملی فضای مجازی ثبت کرده و اعتبار بگیرند. همچنین ما نمی‌توانیم اختیارات دولتی را خارج از مصوبات قانونی در اختیار کسی بگذاریم.

آذری جهرمی با اشاره به پیام رسان‌های مجاز اظهارداشت: منابع محدود است و نمی‌توان منابع محدود را به صورت کوچک شده در اختیار همه قرار دهیم. برخی پیام رسان‌ها هستند که ادعا دارند می‌توانند این کار را انجام دهند تا بخشی از بازار را به دست بگیرند. این امر مطلوب است اما کشور نظام دارد و نظام قانون گذاری هم دارد. در این نظام در شورای عالی فضای مجازی در مصوبات ۳۶ و ۴۰ قانون گذاری شده که بنابر مصوبه پیام‌رسان‌های مجاز را مرکز ملی فضای مجازی اعلام می‌کند به ما لیست پنج پیام رسان معرفی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که آیا تلگرام فیلتر خواهد شد یا خیر، اظهارداشت: این سوال باید از مسئولین فیلترینگ پرسیده شود.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا