صنعت، معدن، تجارتمعدن

رشد ۱۸ درصدی تولید کنسانتره سنگ آهن معادن بزرگ

میزان تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت های بزرگ معدنی طی سال ۹۶، ۱۸ درصد رشد یافت.

به گزارش آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور از ابتدای فروردین تا پایان اسفند، ۳۸ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۵۳۰ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۳۲ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۴۵ تن بود.

از این میزان، شرکت های «گل گهر» ۱۴ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۳۰۲ تن، «چادرملو» ۸ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۳۳۷ تن، «سنگ آهن مرکزی» ۴ میلیون و ۹۴۶ هزار و ۶۴۲ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۴ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۸۷۰ تن، «گهر زمین» ۴ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۴۱ تن و «اپال پارسیان سنگان» ۲ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۳۳۸ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند.

افزایش ۱۱ درصدی تولید دانه بندی

بنا به این گزارش، ۶ شرکت بزرگ معدنی طی ۱۲ ماهه سال گذشته، ۶ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۴۶۸ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند که نسبت به میزان تولید مدت مشابه سال گذشته (۵ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۶۱۸ تن)، ۱۱ درصد افزایش نشان می دهد.

از این میزان، شرکت سنگ آهن مرکزی «یک میلیون و ۸۲۶ هزار و ۸۲۰ تن»، جلال آباد «۸۴۹ هزار و ۷۵۹ تن»، فلات مرکزی «یک میلیون و ۳۹ هزار و ۸۶۰ تن»، سنگان «۲ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۴۰۷ تن»، چادرملو ۳۷۰ هزار تن و میشدوان «۳۲۷ هزار و ۶۲۲ تن» تولید کرده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا