بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

اسنپ اولین شرکت استارت آپی با اقتصاد یک میلیارد دلاری

مدیر اجرایی اسنپ گفت: اسنپ اولین شرکت استارت آپی ایران با اقتصاد بالای یک میلیارد دلار خواهد بود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شهرام شاهکار  در همایش استارت آپی جاده ابریشم که با حضور فعالان اکوسیستم استارت آپی ایران برگزار شد، از تبدیل شدن اسنپ در آینده‌ای نزدیک به اولین یونیکورن ایران به معنای اولین شرکت با ارزش اقتصادی بیشتر از یک میلیارد دلار ایرانی خبر داد و افزود:  این امر به معنای تحقق یکی از بزرگترین آرمان‌های اکوسیستم استارت آپی ایران است.

وی تاکید کرد: اسنپ به دنبال توسعه سرویس‌های مورد نیاز جامعه در قالب یک اپلیکیشن از جمله حمل و نقل، رزور هتل، خرید غذا و غیره است. اسنپ قصد توسعه سرویس‌ها را دارد و به همین منظور به زودی با همکاری ایرانسل از سرویس اسنپ‌پی رونمایی خواهد کرد.

وی افزود: مبالغ بسیار سنگینی برای برندینگ و تبلیغات اسنپ پرداخت می‌شود و به همین دلیل ضرر سنگین می‌دهیم؛ در حقیقت فعلا سود را فدای رشد کرده‌ایم و به این مسیر تا زمان مشخص ادامه می‌دهیم.

یادآور می شود، یونیکورن یا تک شاخ به شرکت‌هایی گفته می‌‎شود که ارزش اقتصادی آن‌‎ها بیش از یک میلیارد دلار است و به عنوان یک نماد ویژه و منحصر بفرد در اکوسیستم نوآور محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش‌های جهانی، در حال حاضر حدود ۲۲۳ شرکت یونیکورن در دنیا وجود دارد و استارت آپ‌های بزرگ و مطرح ایرانی با گسترش بازار و جذب سرمایه خارجی به دنبال تبدیل شدن به یونیکورن هستند.

گفتنی است؛ محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اولین روزهای دریافت سمت وزارت در برنامه‌های چهار ساله خود در زمینه حمایت از استارت آپ‌ها اعلام کرد که قصد دارد با تعامل و تسهیل در حوزه کسب و کار تعداد شرکت‌های کوچک و متوسط در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را افزایش و ۴ تا ۵ شرکت یونیکورن (شرکت‌هایی با  ارزش اقتصادی بیشتر از یک میلیارد دلار) ایجاد کند.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا