اقتصاد کلان

از ممنوعیت استفاده از پیام رسان‌های خارجی تا سقوط بالگرد شرکت نفت

به گزارش خبرنگار آرمان اقتصادی، آرمان اقتصادی در هفته‌ای که گذشت اخباری در خصوص بخشنامه مزد، سقوط بالگرد شرکت نفت فلات قاره، واردات کالاهای غیرضروری، خسارت باغداران و نرخ اجاره بها منتشر کرده است.

طی هفته جاری، بخشنامه دستمزد ۹۷ به انضمام دستورالعمل‌های اجرایی در مورد کارگران مزدی و دائم، کارگاه‌های دارای طرح طبقه بندی مشاغل و جدول احتساب مزد سنوات با امضای وزیر کار ابلاغ شد.

همچنین بخوانید

به دنبال سرد شدن ناگهانی هوا در هفته جاری، نائب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران گفت: میزان خسارت به باغات میوه در سرمای اخیر هنوز مشخص نیست و باید تا هفته آینده منتظر ماند و با آب شدن برف‌ها و گذشتن جو سرما از مناطق مختلف میزان خسارت مشخص شود.

طی هفته جاری یک فروند بالگرد شرکت نفت فلات قاره در خلیج فارس سقوط کرد و دو نفر از سرنشینان آن کشته شدند.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با میزان گفت: نرخ اجاره بها در سال ۹۷ در شهر‌های کوچک تغییری نخواهد کرد و در شهر‌های بزرگ نیز به نسبت تقاضا نرخ اجاره بها افزایش خواهد یافت که نهایت افزایش این نرخ تا ۱۰ درصد خواهد بود.

همچنین معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره ماهیگیری چینی ها در خلیج فارس گفت: هیچ کشتی ماهیگیری چینی در آب‌های خلیج فارس وجود ندارد و در دریای عمان کشتی‌هایی با پرچم جمهوری اسلامی ایران با درخواست شیلات، مشغول صید هستند.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی درباره نفتکش سانجی گفت: تمام گمانه زنی‌ها در مورد حادثه سانچی نظر شخصی افراد است و به هیچ وجه سازمان بنادر و دریانوردی که طبق قانون مجلس مرجع رسیدگی به بررسی علل سوانح است گزارش رسمی در این خصوص منتشر نکرده است.

طی هفته جاری  رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری در بخشنامه ای به کلیه دستگاه های اجرایی، استفاده از پیام رسان های خارجی در تمامی نهادها و موسسات دولتی و عمومی غیر دولتی را ممنوع اعلام کرده است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی در هفته جاری، نخستین اعتبار اسنادی (LC) با استفاده از قرارداد پیمان پولی / سوآپ ارزی ریال ایران و لیر ترکیه برای تأمین مالی تجارت از کشور ترکیه گشایش یافت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران گفت: در سال گذشته ۹ میلیارد دلار صادرات در حوزه معدن و صنایع معدنی صورت گرفت و شاهد افزایش تولید ۱۸ درصدی کنسانتره و ۲۲ درصدی گندله بودیم.

براساس آمار گمرک در سال ۹۶ بیش از ۱۳۲ میلیون دلار درآمد ارزی از صادرات کالا به آمریکا نصیب کشور شده است و از طرفی رقم واردات به بیش از ۱۶۹ میلیون دلار می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران با بیان اینکه به علت محدودیت عرضه همچنان دو نرخی در قیمت خودرو‌های داخلی وجود دارد، گفت: تقاضا برای خرید خودرو کم است.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی گفت: در حال رایزنی با کشور‌هایی که سفارتشان در ایران قرار دارد هستیم تا با ارز کشور‌ها معاملات انجام شود.

پرونده میزان از واردات کالا‌های غیرضروری:

واردات بیش از ۱۲ هزار تنی انواع صابون به کشور

 ۹۴۵ تن میخ به کشور وارد شد

واردات ارزن ۱۰ میلیون دلاری شد

انتهای پیام/

منبع

میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا