بانک و بیمهطلا و ارز

بازار سنتی طلا و جواهر در رکود

محمد کشتی آرای تصریح کرد: که بازار داخلی سکه از روال و ثبات نسبی برخوردار شده است اما بازار سنتی طلا و جواهر در رکورد به سر می‌برد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، در هفته گذشته بعد از یک مقطع با ثبات، بازار سکه به طور نسبی دچار نوساناتی شد و تا ۷۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت که برخی توقف پیش فروش سکه را دلیل این اتفاق می‌دانستند اما محمد کشتی آرای خلاف این نظر را دارد و معتقد است بازار از ثبات از نسبی برخورداراست.

وی اظهار کرد: در هفته گذشته شرایط سیاسی در دنیا به‌گونه‌ای بود که قیمت جهانی طلا با افزایش روبرو شد و تا حدود ۲۰ دلار افزایش قیمت پیدا کرد که علت اصلی آن تحولات در خاورمیانه و ادامه جنگ تجاری آمریکا و چین است.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت بازار داخلی گفت: در بازار داخلی از التهابات کاسته شده است و قیمت طلا و سکه به یک روال ثابت رسیده است. پیش فروش سکه حالت تعادلی در بازار ایجاد کرده است و همین تعادل باعث شده که یک ثبات قیمتی در بازار ایجاد شود.

کشتی آرای افزود: این در حالی است که بازار سنتی طلا و جواهر هیچگونه درخواست و تقاضای خاصی در آن وجود ندارد و همچنان در حالت رکود قرار دارد و مردم بیشتر میل‌شان به سمت سرمایه‌گذاری و خرید سکه و طلا جهت سرمایه‌گذاری است و بازار طلای اصلی در حالت رکورد قرار دارد. همچنین قیمت سکه از یک میلیون و ۷۹۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۸۶۰ هزار تومان در نوسان است.

به گفته وی توقف پیش فروش یک ماه سکه تاثیری در افزایش نسبی قیمت سکه نداشته است.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا