انرژی

پیکر یکی از سرنشینان بالگرد سانحه‌دیده در خلیج‌فارس پیدا شد

پیکر یکی از سرنشینان بالگرد سانحه‌دیده در خلیج‌فارس بعد از حدود چهار روز جست‌وجو پیدا شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به کمک ربات پیشرفته زیردریایی (ROV) و جستجوی دقیق و نقطه‌به‌نقطه حوالی محل حادثه، دقایقی پیش پیکر یکی از سرنشینان ناپدید شده بالگرد سقوط کرده در آب‌های خلیج‌فارس پیدا و به سکو منتقل شد.

با هماهنگی انجام شده با منطقه لاوان شرکت نفت فلات قاره ایران و مسئولان سکوهای نفت و گاز مستقر در محل سانحه، این شرکت در مجموع هفت شناور جستجوگر شامل شناورهای تندرو، تدارکاتی و غواصی تحت اجاره شرکت نفت فلات قاره، همچنین شناورهای ناجی سازمان بنادر و دریانوردی و سپاه را به موقعیت سانحه اعزام کرده و عملیات جستجو برای یافتن دومین سرنشین ناپدید شده بالگرد با وجود شرایط نامساعد جوی و طوفانی بودن دریا ادامه دارد.

همچنین بخوانید

براساس این گزارش، یک فروند بالگرد بل ۲۱۲ مربوط به شرکت پیمانکار که در اجاره نفت فلات قاره ایران بوده است، از سکوی رسالت در محدوده منطقه لاوان به منظور انتقال یک بیمار سکته قلبی برای مداوا به سمت منطقه کیش پرواز کرده بود که چهار دقیقه پس از پرواز، دچار سانحه و روی آب شناور شد.

شناورهای سکو پس از سانحه، به منظور انجام عملیات جست‌وجو و نجات به محل اعزام شدند و سه نفر از سرنشینان بالگرد را یافتند که از این تعداد، دو نفر فوت شده و وضع جسمانی یکی از سرنشینان (کاپیتان دوم) رو به بهبود است. دو نفر نیز مفقود شده بودند که پیکر یکی از مفقودین پیدا شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا