امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

سرما ۱۵۵میلیارد تومان به باغات شاهرود خسارت وارد کرد

شاهرود-نماینده شاهرود و میامی در مجلس با اشاره به خسارت۱۵۵میلیارد تومانی سرمازدگی به باغات شاهرود، گفت: مسئولان باید با تسریع در روند رسیدگی به این مشکل از تبعات اجتماعی حاصل از آن بکاهند.

سید حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مهر، از ارسال نامه‌های جداگانه به وزیران کشور، اقتصاد، کشاورزی و نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه درباره خسارات روزهای گذشته سرمازدگی در شاهرود خبر داد و تأکید کرد: سرمای هفته جاری متأسفانه ۱۵۵ میلیارد تومان شامل ۱۱۸میلیارد و ۲۸۴میلیون تومان در بخش بسطام، ۳۳ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان در بخش مرکزی شاهرود و ۸۰۰ میلیون تومان در بخش بیارجمند خسارات برجای گذاشته است.

وی افزود: در بخش بسطام خسارات به باغات از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد، در بخش مرکزی شاهرود از ۱۵ تا ۶۵ درصد و در بخش بیارجمند از ۲۰ تا ۸۰ درصد گزارش‌شده که مراتب برای اقدامات لازم به وزرای ذی‌ربط و استاندار سمنان به‌طور کتبی ابلاغ‌شده است.

همچنین بخوانید

عضو خانه ملت گفت: کشاورزان شاهرود و میامی که سال گذشته نیز با خسارات فراوان سرمازدگی روبرو بودند متأسفانه با پیگیری‌های مکرر از سوی مسئولان شهرستانی و علی‌رغم تصویب اعتبارات در ستاد مدیریت بحران، بازهم شاهد جبران خسارات خود نبودند که متأسفانه امسال هم تمام امید و آرزوی آن‌ها با سرمای روز بیست و هشتم فروردین‌ماه۹۷، ناامید شد لذا از مسئولان ارشد دولتی می‌خواهیم تا به وضعیت موجود در شاهرود و به‌خصوص بسطام نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

حسینی شاهرودی تأکید کرد: متأسفانه سرمای هوا در اواخر فروردین‌ماه۹۷ آن‌چنان خساراتی به باغات شاهرود وارد کرده که در برخی موارد با یخ‌زدگی ۱۰۰ درصدی باغات روبرو هستیم و این امر خود می‌تواند تاثیر بسیار منفی بر چرخه اقتصاد شهرستانی بگذارد که قطب کشاورزی استان سمنان محسوب می شود.

وی افزود: یکی از انتظارات ما از دولت این است که طی روزهای آتی تیمی را برای بررسی بیشتر عمق موضوع به شهرستان شاهرود اعزام و نتیجه را به وزارت جهاد کشاورزی و کشور اعلام کنند تا بتوانیم در راستای حمایت از باغدارانی که دچار خسارات شده اند، اقدامات لازم را صورت دهیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا