امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خسارت بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال ناشی از سرمازدگی به باغات استان تهران

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: طبق برآورد اولیه حدود ۲۰۰ میلیارد ریال از باغات شهرستان فیروزکوه در بارش برف و سرمازدگی روزهای اخیر دچار خسارت شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از پایگاه اطلاع سانی استانداری تهران،محمد ابراهیم حسن نژاد در بازدید از باغات شهرستان فیروزکوه افزود: به دلیل بارش برف و سرمازدگی در روزهای ۲۶ و ۲۷ فروردین ماه در شهرستان فیروزکوه حدود ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت به باغات این شهرستان وارد شد.

وی بیان کرد: باغات شهرستان دماوند نیز بدلیل برف و سرما دچار خسارت شدند و امروز (پنج شنبه) قرار است از باغات سرمازده شهرستان دماوند بازدید کنیم.

همچنین بخوانید

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی ادامه داد: باغدارانی که در سال زراعی جاری بیمه خریداری کردند با پرداخت حق بیمه طبق تعهد نامه خسارت خود را دریافت می کنند اما در خصوص سایر کشاورزان فاقد بیمه باید کمک های لازم به این افراد صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: طبق بررسی های انجام شده حدود ۳ هزار هکتار از باغات شهرستان های فیروزکوه و دماوند تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار داشتند که ارزیابان با حضور در مناطق در حال انجام برآورد خسارت وارده ناشی از سرمازدگی هستند.

حسن نژاد در خصوص خسارات ناشی از سرما در باغات درسال گذشته نیز گفت: در سال گذشته ۶۰ میلیارد ریال خسارت ناشی از سرمازدگی به باغداران شهرستان دماوند پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی تلاش می کند در کمترین زمان ممکن فرآیند پرداخت خسارت را به کشاورزان پرداخت کند و در سال گذشته کلیه خسارات کشاورزی در حوادث سرمازدگی، خشکسالی و سایر موارد به کشاورزان پرداخت شده است .

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی به همراه معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با حضور در شهرستان های فیروزکوه و دماوند در حال بازدید از باغات سرمازده هستند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا