امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خسارت ۸۱۵ میلیارد تومانی سرمازدگی به باغات استان تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ارزش خسارت های برآورد شده در خصوص ۲۶ هزار هکتار از باغات استان تهران ۸۱۵ میلیارد تومان است که دولت نمی تواند این حجم از خسارت ها را جبران کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، کریم ذوالفقاری در جلسه بررسی میزان خسارت های وارده به باغات شهرستان دماوند در سرمای ۲ روز گذشته که با حضور محمد علی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه با توجه به بارش های اخیر در سطح کشور طبق آمار ۷ استان دچار خسارت بالایی شدند.

وی ادامه داد: در استان تهران ۵۳ هزار هکتار باغ وجود دارد که ۲۶ هزار هکتار از آن در ۶ شهرستان استان ازجمله فیروزکوه، دماوند، شمیرانات، ملارد، پردیس و … دچار خسارت شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه از ۲۶ هزار هکتار، ۱۶ هزار هکتار بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیده اند که بیشترین میزان خسارت مربوط به شهرستان های دماوند و فیروزکوه می باشد و آن تعداد که خسارت ندیده اند ، حتما لطمه دیدند.

ذوالفقاری بیان کرد: متاسفانه از ۱۶ هزار هکتار باغات خسارت دیده تنها ۳ هزار و ۸۲ هکتار بیمه هستند و خوشبختانه از این میزان در شهرستان دماوند ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار بیمه شده اند.

وی با اشاره به باغات بیمه نشده بیان کرد: طبق قانون نمی توان به اینگونه باغات و کشاورزان کمک کرد زیرا میزان خسارت ها بسیار بالاست ولی تلاش ما و دیگر مسئولان استان تعیین میزان خسارت ها و برآورد آن و ایجاد تسهیلات و وام با حمایت دولت به کشاورزان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: لازم است مسئولان شهرستان فرهنگ بیمه کشاورزی را در بین باغداران ترویج کنند که اگر ۱۶ هزار هکتار باغات خسارت دیده بیمه بودند، بسیاری از مشکلات قابل رفع بود.

وی گفت: با توجه به بازدید های صورت گرفته به احتمال زیاد برداشت گردو در منطقه نخواهیم داشت چراکه خسارت وارده زیاد است.

وی افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی، تشکیل شورای کشاورزی یک ضرورت است چرا که این شورا می تواند مشکلات سال های آینده را بهبود بخشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا