انرژی

نقش بسیار مهم صنعت برق در رونق صنعتی کشور

وزیر نیرو گفت: همه پروژه‌های صنعت برق مهم و تاثیرگذارند اما اجرای این پروژه‌ها در سال جاری کار ارزنده‌تری است، چراکه به نام حمایت از کالای تولید داخلی نام‌گذاری شده و نقش صنعت برق در تامین زیرساخت‌ها و رونق صنعتی بسیار تاثیرگذار و مهم است.

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا اردکانیان شامگاه ۲۹ فروردین ماه در آیین کلنگ زنی پست و خط GIS ۲۳۰/۴۰۰ کیلو ولت شهدای فولاد خوزستان در اهواز اظهار کرد: استان خوزستان از جهات مختلف استان ممتازی است و از جهت تولید و مدیریت انرژی هم این امتیاز و شاخص در استان فراهم است.

وزیر نیرو ادامه داد: از لحاظ دیگر امسال جزو خشک‌ترین و بی آب‌ترین سال‌های نیم قرن اخیر کشور است که تاثیر مستقیمی بر منابع انرژی به خصوص برق آبی گذاشته است و اگر با گرمای بیشتری نیز همراه شود، تاثیر مستقیمی بر مصرف انرژی دارد.

اردکانیان بیان کرد: امیدواریم با تلاشی که مجموعه مدیران و متخصصین انرژی در این استان اعم از صنعت برق و سایر صنایع دارند تابستانی با مشکلات کمتر در پیش داشته باشیم، علاوه بر گذران این تابستان دستاورد بزرگ تر ما نهادینه کردن رویه های صحیح تر مصرف در جامعه صنعتی و دیگر گروه های مصرفی باشد.

در ادامه این مراسم محمود دشت بزرگ – مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان – نیز گفت: اعتبار مورد نیاز این پروژه ۲۳۰۰ میلیارد ریال است که طبق برنامه ریزی ها تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این پروژه انتقال بار شرکت فولاد خوزستان از شبکه ۲۳۰ به ۴۰۰ کیلو ولت، کاهش بار پست اهواز۲، تکمیل کننده رینگ ۴۰۰ اهواز، برق مطمئن و پایدار برای فولاد و توسعه زیرساخت های شبکه برق است.

دشت بزرگ بیان کرد: در پست GIS ۲۳۰/۴۰۰ کیلو ولت فولاد خوزستان چهار ترانس هر کدام به ظرفیت ۳۱۵ مگاولت آمپر نصب خواهد شد که در مجموع ظرفیت آن به ۱۲۶۰ مگاولت آمپر می رسد، همچنین برای انتقال بار این پست، خط دو مداره ۴۰۰ کیلوولت از پست اهواز ۲ به پست فولاد خوزستان به طول ۴۰ کیلومتر مدار با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال همزمان اجرا می شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان ویژگی ممتاز این پست را GIS بودن آن دانست و افزود: این پست با شرایط فعلی خوزستان منطبق است و در مقابل ریزگردها مقاوم است.
 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا