ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اتحادیه اروپا حامی مصرف‌کنندگان در قبال شرکت‌های متقلب

اتحادیه اروپا قصد دارد با وضع یک قانون جدید، به مصرف‌کنندگان محصولات شرکت‌های خودروسازی و تکنولوژی حق اقدامات قانونی بیشتری بدهد.

به گزارش آرمان اقتصادی، پس از آنکه حدود سه سال پیش شرکت خودروسازی فولکس واگن رسوایی خودروهای دیزلی موسم به دیزل گیت را به بار آورد، اتحادیه اروپا قصد دارد  از حقوق مصرف‌کنندگانی که تحت تاثیر تقلب و فریبکاری شرکت‌های مختلف تکنولوژی و خودروسازی قرار گرفته‌اند، حمایت بیشتری کند.

به همین منظور این اتحادیه تصمیم گرفته است که قوانین و مقررات جدیدی را وضع کند تا این امکان را به خریداران، مشتریان و مصرف‌کنندگان محصولات این گونه شرکت‌ها بدهد تا بتوانند از حقوق زیر پا گذاشته شده خود، دفاع کنند.

همچنین بخوانید

در سال ۲۰۱۵ میلادی رسوایی پرونده خودروهای آلاینده فولکس واگن آلمان برای نخستین بار در آمریکا افشا شد چراکه پس از آزمایش‌های صورت گرفته مشخص شد نرم‌افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده بود.

فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان مواجه است. این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.

حدود یک ماه پیش بود، بعد از آنکه وب سایت‌ها و رسانه‌های خبری بسیاری گزارش کردند که شبکه اجتماعی فیس‌بوک با یک موسسه تحقیقاتی و مشاوره سیاسی انگلیسی تحت عنوان کمبریج آنالیتیکا در انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی کاربرانش همکاری داشته، مردم و منتقدان بسیاری فیس‌بوک را به خیانت در امانت و همکاری با نهادهای دولتی و تحقیقاتی و همچنین نقض حریم شخصی کاربران متهم کردند.

این شبکه اجتماعی به سرعت در آماج حملات شدید کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت، به‌گونه‌ای که تعداد کثیری از شرکت‌ها و افراد معروف به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیس‌بوک اقدام کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کرده‌اند.

این دو تنها دو مورد از رسوایی غول های خودروسازی یا تکنولوژی بود که همگی موجب شده است اتحادیه اروپا به فکر قوانین این چنینی بیفتد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا