بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

گزارشی کوتاه از سفیر آبی آرام، شرکت فعال در زمینه مرکز ارتباط / نگاهی به ۱۱ خدمت سفیر آبی آرام به بانک‌ها

شرکت سفیر آبی آرام در یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در غرفه‌ای نسبتا بزرگ حضور دارد. در اولین روز برگزاری این نمایشگاه، سراغ شرکت سفیر آبی آرام رفتیم تا با آنها درباره حضورشان در این نمایشگاه صحبت کنیم. شرکت سفیر آبی آرام که در سالن ۳۸ و در غرفه ۲۲ قرار دارد، در تابستان سال ۱۳۸۹ به‌عنوان مرکز ارتباط مشاع در ایران تاسیس شده است. با روژین روزبهانی، مدیر بازاریابی و فروش سفیر آبی آرام درباره حضورشان در یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت‌وگویی کردیم که متن آن را می‌توانید در ادامه بخوانید.

شرکت سفیر آبی آرام به‌عنوان مرکز ارتباط، با به‌کارگیری آخرین دستاوردها و زیرساخت‌های فنی در صنعت مرکز ارتباط (Contact Center) در حال ارائه خدمات پاسخگویی ۲۴ساعته در هفت روز هفته به مشتریان بزرگ و کوچک فعال در صنایع کشور است و تاکنون با ثبات مدیریتی که داشته، توانسته است یکی از شرکت‌های مهم در صنعت مرکز ارتباط باشد.

روژین روزبهانی درباره دلیل حضورشان در یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: «امسال سعی کردیم با حضور در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه تمامی اتفاق‌هایی را که در سال‌های گذشته برای سفیر آبی آرام افتاده، در معرض دید مشتری‌هایمان قرار دهیم تا آنها بتوانند از حداکثر خدمات این شرکت بهره‌مند شوند و نکته قابل ‌توجه این است که در حال حاضر ما در تمامی پروژه‌ها، ارائه خدمات مرکز ارتباط داریم و در طول روند این سال‌ها توانسته‌ایم کلیه نیازمندی‌های یک مرکز ارتباط را ایجاد کنیم و از مرکز تماس به مرکز ارتباط سوئیچ کرده‌ایم.»

تاکنون نیز بیش از ۴۰ مشتری در سطوح مختلف از خدمات شرکت سفیر آبی آرام استفاده کرده‌‌اند که برخی از این مشتریان عبارتند از: بانک شهر، بانک سرمایه، بانک ایران‌زمین، بانک آینده، شرکت‌های کارت اعتباری ایران‌کیش، فن‌آوا کارت، تجارت الکترونیکی ارتباط فردا، خدمات انفورماتیک، توسن‌تکنو و داده‌ورزی سداد. هر شرکت یا سازمانی در هر حوزه رقبایی دارد و سفیر آبی آرام نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما مهم‌ترین ویژگی که سفیر آبی آرام با رقبایش دارد، بحث خصوصی بودن این شرکت است. به ‌غیر از سفیر آبی آرام نمی‌توان سازمان دیگری را پیدا کرد که در زمینه مرکز تماس فعالیت کند، اما به یک ارگان یا سازمانی به‌عنوان سهامدار متصل نباشد.

به گفته مدیر بازاریابی و فروش سفیر آبی آرام، این شرکت علاوه بر سه خدمت رایج «امداد شعب»، «امداد مشتری» و «امداد دستگاه‌های کارت‌خوان» که مرکزهای ارتباط دیگر نیز ارائه می‌دهند، در حال حاضر هشت خدمت اصلی دیگر را نیز به بانک‌ها ارائه می‌دهد. روزبهانی در این‌باره گفت: «به‌جز سه خدمت گفته‌شده، ما در حال ارائه خدمات «امداد همکار» و «سرویس‌های بازاریابی تلفنی برای خدمات و محصولات بانک‌ها برای مشتریان حقیقی و حقوقی آنها» نیز هستیم. همچنین در حال حاضر در مرکز ارتباط خود می‌توانیم راهبری خدمات ویژه مشتریان VIP بانک‌ها را درب منزل‌شان داشته باشیم. یکی دیگر از خدمات سفیر آبی آرام خدمت «امدادکارت» این شرکت است.»

او ادامه داد: «علاوه بر این خدمات، امداد NOC را نیز ارائه می‌دهیم که پشتیبانی از تجهیزات شبکه و ارتباطی تمامی شعب بانک‌ها به‌صورت ۲۴ساعته است که بخش‌های متنوعی را نیز شامل می‌شود. همچنین امداد و کنترل امنیت بانکداری الکترونیکی را به‌عنوان Security Operation Center انجام می‌دهیم.»

روزبهانی درباره یکی دیگر از خدمات این شرکت گفت: «خدمت دیگری که ما در شرکت سفیر آبی آرام ارائه می‌دهیم این است که دیگر نیازی نیست بانک‌ها نگران شعب مجازی یا VTM خود باشند؛ چراکه ما با پشتیبانی خدمت امداد VTM، با ارتباط ویدئویی به‌صورت ۲۴ساعته، می‌توانیم انواع خدمات بانکی را به‌صورت مجازی ارائه دهیم. به این صورت دیگر بانک‌ها می‌توانند روی کار اصلی خود تمرکز کنند و دیگر نگران پرستاری و نگهداشت مشتریان خود به‌صورت ۲۴ساعته نباشند.»

به گفته روژین روزبهانی، مدیر بازاریابی و فروش سفیر آبی آرام، این شرکت از کلیه زیرساخت‌های فنی لازم استفاده می‌کند و اکنون در حال استفاده از چندین سوئیچ تلفن نیز هست. روزبهانی همچنین افزود: «ما از خدمات مرکز ارتباط ابری نیز استفاده می‌کنیم تا بتوانیم محدودیتی در ارائه خدمات خود نداشته باشیم.»

کیفیت و ارائه خدمات شرکت سفیر آبی آرام به‌دلیل حضورش در پروژه‌هایی در سطح بین‌المللی است و این شرکت می‌تواند خدماتش را به‌صورت چندزبانه ارائه کند. روزبهانی در این‌باره گفت: «امکان پشتیبانی ۲۴ساعته در صنایع بانک، بورس و بیمه به زبان‌های مختلف در شرکت سفیر آبی آرام وجود دارد.»

روزبهانی درباره برنامه‌های شرکت سفیر آبی آرام در سال ۱۳۹۷ نیز گفت: «برنامه ما برای سال ۱۳۹۷، ارائه توسعه خدمات ابری است؛ به این صورت که بتوانیم افزایش تعداد پروژه‌های بین‌المللی را در این سال داشته باشیم، همچنین قصد داریم در افزایش خدمات در سراسر شهرهای ایران سهولت داشته باشیم؛ در واقع می‌خواهیم پروژه‌های بیشتری را در تمامی استان‌های ایران گسترش دهیم.»

مدیر بازاریابی و فروش سفیر آبی آرام در انتها گفت: «در دنیا به این دلیل که سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌خواهند از لحاظ مالی و اقتصادی فیزیبل کار کنند، به ویژگی‌های مقرون‌به‌صرفه بودن برون‌سپاری اعتقاد پیدا کرده‌اند و خدمات مرکز ارتباط خود را که کار اصلی شرکت یا بانک نیست، برون‌سپاری می‌کنند؛ امیدواریم این سازمان‌ها و شرکت‌ها بتوانند با همکاری با مجموعه ما از تمامی خدمات مرکز ارتباط سفیر آبی آرام که طبق استانداردهای بین‌المللی ارائه می‌شود، استفاده کنند و انرژی و هزینه سازمان‌شان را روی کار اصلی صنعت خود بگذارند.»

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا