بانک و بیمهطلا و ارز

سیاست‌های جدید ارزی بر مبنای جلوگیری از التهاب بود/ ۸۵ درصد کالای وارداتی اساسی و سرمایه‌ای است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه در کشوری زندگی می‌کنیم که ۸۵ درصد کالای وارداتی آن اساسی و سرمایه‌ای است گفت: تصمیم‌گیری اخیر در سیاست‌های ارزی بر مبنای جلوگیری از التهاب در بازار و برگرداندن آرامش به اقتصاد کشور بود.

مسعود کرباسیان شامگاه چهارشنبه در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری شبکه پنج کرمان اظهار‌ داشت:درون‌زا بودن از محورهای اقتصاد مقاومتی است و کرمان می‌تواند در این زمینه یک الگو برای سایر استان‌ها باشد. به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه هر وزیری مسئولیت اقتصادی استان‌هایی را برعهده دارد گفت: هر چند کرمان در حوزه مسئولیت من نیست اما می‌توانم از فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان یاد بگیرم و الگوبرداری کنم.

همچنین بخوانید

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه وزارت اقتصاد سهم خوبی می‌تواند در استان کرمان برای توسعه داشته باشد افزود: مشکل استان کرمان آب است و پروزه انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان را پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه استاندار کرمان در اجرای این پروژه پیگیری جدی دارد خاطرنشان کرد: تامین منابع مالی آن انجام شده و این پروژه از برنامه زمان‌بندی خودش جلوتر است و به استان‌های دیگر هم این آب انتقال پیدا خواهد کرد.

کرباسیان با بیان اینکه وزارت اقتصاد به لحاظ اینکه مسئولیت مناطق ویژه اقتصادی را دارد این موضوع را نیز در سفر به استان کرمان پیگیری خواهیم کرد گفت: در استان کرمان چند منطقه ویژه اقتصادی داریم که مهم و اثرگذار هستند و جذب سرمایه‌گذار خارجی خوبی انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه فردا به شهرستان رفسنجان سفر می‌کنم و در آنجا افتتاحات و کلنگ‌زنی‌هایی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان داریم افزود: وزارت اقتصاد در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی، بورس و بانکها در کنار استان کرمان است و همکاری لازم را برای توسعه اقتصادی در کرمان انجام می‌دهیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در سالی هستیم که حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی یک وظیفه است تصریح کرد: وزارتخانه‌های مختلفی در اجرای فرمان مقام معظم رهبری نقش دارند و نباید دامنه این کار را به چند موضوع خاص معطوف کرد.

وی با اشاره به اینکه در این روزها سیاست‌های ارزی با جهت‌گیری از تولید داخلی دیده شده و اتخاذ شده است گفت: تمام کالاها باید ثبت سفارش داده  شود و از مبادی قانونی وارد شوند و دولت مصمم بر اجرای سود سپرده‌ای است که تنظیم کرده است.

کرباسیان با بیان اینکه سه لایحه در ارتباط با مالیات در کمیسیون اقتصادی مجلس است که تلاش‌های زیادی حتی در ایام تعطیلات برای به سرانجام رساندن آنها کشیده شده است افزود: در ده روز گذشته جلسات زیادی در کمیسیون اقتصادی در ارتباط با سیاستهای ارزی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری اخیر در سیاست‌های ارزی بر مبنای جلوگیری از التهاب در بازار و برگرداندن آرامش به اقتصاد کشور بود اظهار‌داشت: در کشوری زندگی می‌کنیم که ۸۵ درصد کالای وارداتی آن اساسی و سرمایه‌ای است و این نرخ ارز به تولیدکنندگان ما هم کمک می‌کند.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا