خودروصنعت، معدن، تجارت

خاص ترین فورد موستانگ ۲۰۱۹ را بشناسید +تصاویر

شرکت خودروسازی فورد در تدارک عرضه نسخه ای خاص از مدل موستانگ ابتدا به بازار امریکا و به دنبال آن به دیگر بازارهاست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خودروکار، در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۸ بود که شرکت فورد به مناسبت ۵۰ سالگی فیلم بولیت نسخه ای خاص از موستانگ را تحت عنوان «بولیت» به نمایش گذاشته بود؛ نسخه ای که وجه تسمیه آن به فیلم سینمایی« 1968 Bullitt» برمی گردد، چرا که موستانگ جدید از  محصول کلاسیکی که تنها ۲ دستگاه از آن ساخته و در این فیلم به کار گرفته شد، الهام گرفته است.

حال به تازگی این محصول خاص فورد در خیابان ها با رنگ بدنه ای جدید و نه رنگی که با آن در نمایشگاه دیترویت در معرض نمایش قرار گرفته بود، دیده شده است، تا فورد برخلاف تصمیم قبلی خود که قرار بود بولیت را فقط به رنگ سبز به بازار عرضه کند، حال گزینه رنگ مشکی را نیز برای این خودرو در نظر گرفته باشد.

 

1در زیر کاپوت موستانگ بولیت ۲۰۱۹ پیشرانه ای ۵ لیتری ۸ سیلندر با توان تولید ۴۸۷ اسب بخار قدرت و گشتاوری ۵۷۰ نیوتون متر تعبیه شده است که با این اوصاف، بولیت به میزان ۲۰ اسب بخار از نسخه استاندارد GT قوی تر خواهد بود. جعبه دنده ای که برای موستانگ بولیت در نظر گرفته شده است، ۶ سرعته دستی است. فورد تا کنون از میزان شتاب این خودرو اطلاعاتی منتشر نکرده اما بیشینه سرعت آن را ۲۶۲ کیلومتر بر ساعت اعلام کرده است.

همچنین از سیستم های امنیتی استفاده شده در بولیت بایستی به هشدار نقطه‌ی کور و تشخیص عابران اشاره کرد. جدیدترین سیستم تعلیق فورد با نام تجاری مگنه‌راید (MagneRide) هم در این محصول وجود دارد.
از مشحصات ظاهری مختص این نسخه می توان به نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی با ناوبری ماهواره‌ای و همچنین این نکته که در کابین خودرو، نشانی از لوگوی موستانگ به شکل اسب دیده نمی‌شود اشاره کرد. در فورد موستانگ بولیت نشان تجاری «بولیت» جایگزین نشان فورد شده است.2
فورد بولیت ۲۰۱۹ تابستان امسال با قیمت ۴۶ هزار و ۵۹۵ دلاری در بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد. فورد همچنین قیمت نسخه موستانگ ۲۰۱۸ GT را با آپشن کامل  39 هزار و ۱۹۰ دلار اعلام کرده است.

نخستین نسخه از فورد بولیت ۲۰۱۹ در ماه  ژانویه امسال در موزه «برت-جکسون» با قیمت ۳۰۰ هزار دلاری به فروش رسید و توسط فرد خریدار به مدرسه «پسران جمهوری»  کالیفرنیا که برای پسران دارای شرایط زندگی سخت  تاسیس شده است، اهدا شد. ناگفته نماند که «استیو مک کوئین» بازیگر سرشناس آمریکایی  درسال  1946 از این مدرسه فارغ التحصیل شده است.

*جدیدترین تصاویر از بولیت سیاه رنگ

345

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا