بین الملل

WTO به نفع برزیل رای داد

در حکم مقدماتی سازمان تجارت جهانی، برزیل توانست پشتیبانی این سازمان را در شکایت خود بر علیه کانادا به دست آورد.

به گزارش خبرنگار مهربه نقل از رویترز، در حکم مقدماتی سازمان تجارت جهانی، برزیل توانست پشتیبانی این سازمان را در شکایت خود بر علیه کانادا به دست آورد. برزیل مدعی شده بود که کانادا سوبسیدهای غیرعادلانه‌ای به جت‌های سری سی شرکت بمباردیر داده است.

این حکم نقش مهمی در مناقشه بین بمباردیر کانادا و رقیب اصلی آن، اِمبرائر برزیل، که بیش از یک دهه به طول انجامیده است، ایفا می‌کند. پس از این که سنگین‌وزن اروپایی صنعت هوایی، ایرباس، توافق کرد اکثریت سهام برنامه هواپیماسازی کانادا را در دست بگیرد، اهمیت این پرونده بیشتر هم شد.

همچنین بخوانید

سلسو پرییرا، که یک دیپلمات برزیلی در سازمان تجارت جهانی است، در مصاحبه تلفنی با رویترز گفت: آن‌چه که امروز اتفاق افتاد برای برزیل بسیار اهمیت داشت؛ این یک پیروزی کوچک بود. حالا بازی واقعا شروع خواهد شد. ما از یک مانع مهم عبور کرده‌ایم.

برزیل سال گذشته شکایت خود از کانادا را در سازمان تجارت جهانی آغاز کرد و اعلام کرد که شرکت بمباردیر ۳ میلیارد دلار سوبسید فدرال، استانی و محلی دریافت کرده است.

در حکم اولیه‌ای که در مورد این پرونده صادر شد، پنل رسیدگی ۳ نفره سازمان تجارت جهانی اعتراضات کانادا به شکایت برزیل را وارد ندانست.

حالا این پنل پرونده برزیل و کانادا را در مورد سوبسیدهای اعلام شده مورد بررسی قرار خواهد داد و انتظار می‌رود تا سال آینده تصمیم نهایی در این زمینه اعلام شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا