انرژیصنعتصنعت، معدن، تجارت

فقط نیم درصد از نازل‌های سوخت در تهران کم‌فروشی کردند

مدیرکل استاندارد تهران:

مدیرکل استاندارد استان تهران با بیان اینکه ۴۰۰۰ نازل سوخت در تهران وجود دارد، اعلام کرد: در جریان بازرسی‌های صورت گرفته در سال گذشته مشخص شد که فقط نیم درصد نازل‌های سوخت در تهران کم‌فروشی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمودرضا طاهری، با تاکید بر اینکه در جریان بازرسی‌مشخص شد تنها نیم درصد نازل‌های سوخت در تهران در سال ۱۳۹۶ کم‌فروشی داشتند و در نتایج آزمون مردود شدند، اظهار کرد: با تلاش کارشناسان و با همکاری شرکت پخش و پالایش فراورده‌های نقتی، می‌توان به نوعی عنوان کرد که تقریبا تمام نازل‌های سوخت در استان تهران، مطابق با استاندارد ملی هستند.

وی با اشاره بر اینکه براساس مواد ۱۷ و ۲۰ از ضوابط اجرایی و مقررات اوزان، مقیاس‌ها و وسایل سنجش و مقررات استاندارد ملی مربوطه، آزمون دوره‌ای نازل‌های عرضه سوخت استان تهران، با تلاش پیگیر کارشناسان اداره اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاس‌های این اداره‌کل و با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران انجام می‌شود، یادآور شد: تنها کمتر از نیم درصد کل نازل‌های تهران غیراستاندارد بودند.

همچنین بخوانید

مدیرکل استاندارد تهران با بیان اینکه بازرسان استاندارد در سال گذشته، حدود ۱۷هزار مورد بازرسی از نازل‌های سوخت در استان انجام دادند و صحت عملکرد آن را آزمون کردند، گفت: هر نازل سوخت تهران در سال گذشته، حداقل چهار مرتبه مورد آزمون قرار گرفته است.

گفتنی است سازمان استاندارد به صورت تصادفی سالانه صحت عملکرد نازل های سوخت را از حیث اندازه گیری میزان سوخت مورد آزمون قرار می‌دهد.

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا