صنعت، معدن، تجارتمعدن

شفافیت در اجرای حقوق شهروندی

دبیر صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی ایمیدرو اعلام کرد: گزارش ارسالی این سازمان درباره اجرای منشور حقوق شهروندی به وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است، این سازمان در اجرای برنامه های این منشور در سال ۹۶ بسیار شفاف عمل کرد و تاکنون شکایتی از سوی مردم دریافت نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، مهدی صالحی افزود: در این زمینه ایمیدرو گزارشی را در خصوص برنامه های سازمانی حقوق شهروندی؛ به مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال کرد.

سرپرست منابع انسانی و امور پشتیبانی ایمیدرو افزود: خوشبختانه در این گزارش آمده است تاکنون هیچ گونه شکایتی از شهروندان دریافت نکرده ایم و موضوع نشان می دهد دوره های برگزار شده آموزشی اثربخش بوده است .

صالحی با بیان اینکه سال گذشته دوره های آموزشی حقوق شهروندی برای مدیران و پرسنل ایمیدرو برگزار شد، اظهار کرد: منشور حقوق شهروندی از سوی ریاست جمهوری و شورای عالی اداری سال ۹۵ اعلام و تحت عنوان حقوق شهروندی در نظام اداری به کلیه دستگاه ها ابلاغ شد.

وی افزود: این منشور حول محور ۲ بخشنامه بود که به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد. یکی از برنامه ها؛ ۹ گانه و با عنوان صیانت از حقوق شهروندی بود و دیگری یک برنامه ۱۰ گانه با عنوان فرهنگ حجاب و عفاف در دستگاه های اجرایی مطرح شد.

سرپرست منابع انسانی و امور پشتیبانی ایمیدرو گفت: در وهله اول و در راستای ابلاغیه حقوق شهروندی با همکاری مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی و همچنین روابط عمومی کارگروهی به منظور برنامه ریزی و تدوین اهداف سازمانی در این خصوص را برگزار و مصوباتی را تعیین کرد.

صالحی افزود: باید توجه داشت محوریت اجرای این منشور بیشتر متمرکز بر دو حوزه مدیریتی روابط عمومی و منابع انسانی است که خوشبختانه این دو بخش تعامل قابل قبولی در اجرای برنامه های منشور حقوق شهروندی دارند.

وی ادامه داد: این کارگروه از بخش های مدیریتی ایمیدرو از جمله رئیس هیات عامل، روابط عمومی، آموزش و پژوهش، حراست، شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است که مسئول اجرای مصوبات منشور حقوق شهروندی هستند.

صالحی با بیان اینکه جلسات کارگروه تاکنون به صورت مرتب برگزار شد و مصوبات آن در اختیار عموم قرار گرفته است گفت: یکی از برنامه ای قابل قبول سازمان در این بود که منشور حقوق شهروندی در مهرماه ۹۶ منتشر شد و در اختیار عموم قرار گرفت.

وی افزود: خوشبختانه محتوای این منشور همه جانبه دیده شده است و همسو با منشور حقوق شهروندی ریاست جمهوری است.

دبیر صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی ایمیدرو در تشریح دیگر اقدامات عنوان کرد: نصب تابلوهای راهنمایی و هشدار برای تمام طبقات، طراحی فرم های نظرخواهی از ارباب رجوع و انتشار کلیه دستورالعمل ها در وب سایت سازمان بخشی از برنامه ها بوده است.

وی افزود: در این وب سایت ساختار، چیدمان کارکنان اهداف و دیگر برنامه های سازمانی منشر شده است.

صالحی ضمن اعلام اینکه جلسه بعدی کارگروه حقوق شهروندی ایمیدرو در اردیبهشت سال جاری برگزار می شود، اظهار کرد: گزارش های ادورای در خصوص تصمیمات کارگروه حقوق منشوری از طریق وب سایت سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در اختیار عموم قرار گرفته است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا