صنعت، معدن، تجارتمعدن

افزایش تولید محصولات معدنی شرکت های بزرگ در سال ۹۶

میزان تولید اغلب محصولات معدنی شرکت های بزرگ طی سال ۹۶ با افزایش همراه بود.

به گزارش آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۹۶، ۳۸ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۵۳۰ تن کنسانتره سنگ آهن (توسط شرکت های گهر زمین، اپال پارسیان سنگان، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، گل گهر، چادرملو و سنگ آهن مرکزی) و ۶ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۴۶۸ تن سنگ آهن دانه بندی (توسط شرکت های سنگ آهن مرکزی، چادرملو، گل گهر، سنگان، میشدوان و فلات مرکزی) تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، به ترتیب ۱۸ و ۱۱ درصد رشد یافت.

همچنین، طی این مدت میزان تولید گندله ۳۱ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۴۲۲ تن و آهن اسفنجی ۱۸ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۴۵۲ تن تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ترتیب ۲۲ درصد و ۱۴ درصد افزایش یافت.

همچنین بخوانید

افزون بر این طی سال گذشته، شرکت های بزرگ فولادسازی (فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان، فولاد آلیاژی ایران، گروه ملی صنعتی فولاد، فولاد کاوه جنوب، فولاد خراسان و چادرملو) ۱۷ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۹۸۸ تن شمش فولاد و (شرکت های فولاد مبارکه، سبا، ذوب آهن اصفهان، فولاد آذربایجان، فولاد خراسان، فولاد آلیاژی ایران، نورد و لوله اهواز، گروه ملی صنعتی فولاد، فولاد اکسین و ورق خودرو چهار محال و بختیاری) ۱۰ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۳۲ تن انواع محصول فولادی تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۰ درصد و ۵ درصد رشد یافت.

طی مدت مذکور، میزان استخراج سرب و روی انگوران ۸۸۵ هزار و ۵۲۸ تن و سرب نخلک ۴۳ هزار و ۴۰۴ تن بود که در مقایسه با ۱۲ ماهه سال گذشته به ترتیب ۳ درصد کاهش و ۵۰ درصد افزایش یافت.

همچنین طی مدت یاد شده، شرکت آلومینای ایران ۲۴۰ هزار و ۱۶۷ تن پودر آلومینا و شرکت های بزرگ آلومینیوم کشور (ایرالکو، المهدی و هرمزال) ۳۳۷ هزار و ۶۰۸ تن شمش آلومینیوم تولید کردند که به ترتیب ۲ درصد رشد و یک درصد کاهش داشته است.

شرکت ملی صنایع مس از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۹۶، یک میلیون و ۱۴۱ هزار و ۱۸۹ تن کنسانتره مس (۶ درصد افزایش)، ۲۰۱ هزار و ۲۳۴ تن آند مس (۱۱ درصد کاهش به دلیل حادثه انفجار)، ۱۶۰ هزار و ۱۲۸ تن کاتد مس (۱۷ درصد کاهش به دلیل حادثه انفجار) و ۷ هزار و ۹۲۰ تن مولیبدن (۱۲ درصد افزایش) تولید کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا