خودروصنعت، معدن، تجارت

تاثیر ارز ۴۲۰۰تومانی بر صنعت خودروسازی چیست؟/ مرداد ماه اولین موعد تحویل S۷

خودروسازهای کشور معمولا مواد اولیه خود را دو ماه تا چهار ماه دپو در انبار دارند و بسته بودن سایت ثبت سفارش برای چند روز نمی‌تواند تاثیر زیادی روی فعالیت آنها داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایلنا، علیرضا زرین فکر (مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت کارمانیا)، درخصوص اثرگذاری قیمت ارز بر صنعت خودروسازی کشور گفت: التهابات بازار ارز روی هر فعالیت اقتصادی تاثیر می‌گذارد و به طور کلی هر فعالیتی که در کشورمان بخواهیم انجام دهیم با دلار رابطه مستقیمی دارد.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: فارغ از تعیین نرخ ارز، مهم یکسان‌سازی آن است که در درازمدت باعث می‌شود اثرات مثبتی داشته باشد به شرطی که دولت بتواند این سیاست را تا آخر ادامه دهد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت کارمانیا ادامه داد: خودروسازهای کشور معمولا مواد اولیه خود را دو ماه تا چهار ماه دپو در انبار دارند و بسته بودن سایت ثبت سفارش برای چند روز نمی‌تواند تاثیر زیادی روی فعالیت آنها داشته باشد.

زرین فکر ادامه داد: در خصوص قیمت تمام شده کالا با توجه به دلار ۴۲۰۰ تومانی اکنون برای اظهارنظر زود است ضمن آنکه خودرو در ایران؛ صنعتی محسوب می‌شود که معیارهای خاص خودش را دارد و نمی‌توان قیمت تمام شده آن را با سایر صنایع مقایسه کرد به طور مثال شرکت ما تا آذر ۹۶ هیچ گونه افزایش قیمت نداشت اما به دلیل التهابات بازار ارز و بالا رفتن هزینه‌ها مجبور شدیم در دو مرحله در دی ماه ۵ درصد و در اسفند ۷ درصد افزایش قیمت را اعمال کنیم.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت کارمانیا افزود: افزایش قیمت لزوما به معنای افزایش سود نیست با وجود بازار رقابتی خودرو در کشور خودروسازها سعی دارند کمترین افزایش قیمت را داشته باشند تا سهم بیشتری از بازار بگیرند. لذا پیش‌بینی ما این است که قیمت ارز فعلی تاثیری روی قیمت نهایی خودروهای تولید داخل نخواهد داشت.

وی در مورد خودروهای جدید خودروسازی کارمانیا گفت: سواری F3 را ا طبق برنامه در اردیبهشت ماه تحویل خواهیم داد و BYD7 نیز مطابق ثبت‌نامی که انجام شده مردادماه سری اول آن را به مشتریان تحویل خواهیم داد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا