امور زیربناییتعاون و اشتغال

کسب و کارهای نوین در مسیر پیشرفت

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: خوشبختانه در چند ساله اخیر قدم های خوبی در راستای توسعه کسب و کارهای نوین در کشور برداشته شده و این روند با قوت و قدرت هرچه تمامتر به سمت جلو در حال حرکت است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اسماعیل قادری‌فر در گفتگو با رادیو اقتصاد فروش شرکت های دانش بنیان مورد تائید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی سال گذشته را ۶۰ هزارمیلیاردتومان عنوان کرد و افزود: بخش عمده ای از این مهم مربوط به استارت تاپ هایست که طی چند ساله اخیر در کشور راه اندازی ووارد چرخه کسب و کار دانش بنیان شدند.

وی همچنین اظهارداشت: این رکورد زنی شرکت های دانش بنیان و استارت تاپ ها نوید خوبی برای اینکه در گذار به اقتصاد دانش بنیان و تحقق اقتصاد مبتنی بر نوآوری، فناوری و علم ازطریق پرداختن به کسب و کار های نوین گام های جدی تری طی سال گذشته در مملکت برداشته شده است.

همچنین بخوانید

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار امیدواری کرد: امسال که به نام سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده رونق بیشتری را شرکت های دانش بنیان و استارت تاپ ها در عرصه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد کلان داشته و برای کشور افتخار آفرینی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان و استارت تاپ ها امروز در حوزه های گوناگون فعال هستند، افزود: خوشبختانه طی دو ساله گذشته استارت تاپ های خدماتی خوبی در سطح کشور شکل گرفته اند.

قادری‌فر تصریح کرد: استارت تاپ های حوزه حمل و نقل اعم از حمل و نقل درون شهری و بار، فعالیت های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات همه و همه از جمله مصادیق این نوع کسب و کارهاست.

وی به رادیو اقتصاد گفت: هم اکنون استارت تاپ های مختلفی در کنار شرکت های دانش بنیان کشور در حوزه فناوری های پیشرفته مثل نانوفناوری، زیست فناوری، فناوری های هوایی و فضایی، فناوری های مربوط به آب، محیط زیست و خشکسالی در حال شکل گیری هستند.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: برنامه ریزی ها امسال بیشتر معطوف به اینکه در راستای توسعه اکوسیستم و زیست بوم نوآوری و کارآفرینی فناورانه در کشور بتوان استارت تاپ ها را به سمت تکنولوژی و حوزه هایی که مبتنی بر نیاز مردم با رویکرد نوآورانه مثل رفع مشکل ریزگرد، زیست محیطی، زباله های درون شهری و غیره هدایت کرد.

وی در ادامه یادآورشد: هدف غایی این اقدام خدمت رسانی سهل تر و آسان تر به مردم، رونق اقتصادی و در عین حال ایجاد بستر اشتغالزایی درسطح بالاتر برای جوانان میهن اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا