بانکبانک و بیمه

دارایی های بانک صادرات ایران ١٧٠٠ هزار میلیارد ریال شد

مدیرعامل بانک صادرات ایران از پیگیری برنامه های این بانک برای افزایش سرمایه خبر داد و گفت: همه بانک ها در حال حاضر نیاز به افزایش سرمایه دارند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، حجتاله صیدی با بیان اینکه، افزایش سرمایه در بانک صادرات ایران نیز در دست اقدام است، افزود: با توجه به ضوابط خاص موجود از سوی بانک مرکزی، بورس و سهامداران از جمله دولت، سهام عدالت، سهامداران خصوصی و نهادهای سرمایهگذاری که در ترکیب سهامداری ملاحظات آن باید رعایت شود که خود نیازمند پیش بینی منابع متعددی بوده و قدری زمان بر است.

به گزارش روابطعمومی بانک صادرات ایران، وی افزایش سرمایه آتی این بانک را مورد تاکید قرار داد و گفت: همانطور که در مجامع بهمن و اسفند سال قبل اعلام شد، افزایش سرمایه در دستور کار بانک  و فرآیندهای مقدماتی این امر و گزارشهای لازم برای پیشبرد این فرآیند هم در حال انجام است تا بتوانیم مجمعی را به منظور افزایش سرمایه برگزار کنیم. از این رو  باید تمام جوانب افزایش سرمایه و برنامهها، منافع و معایب احتمالی مورد بررسی قرار گیرد که به محض نهایی شدن و اخذ مجوزها از سوی بانک مرکزی بورس و سهامداران مجمع برگزار خواهد شد.

وی، تجدید ارزیابی داراییهای بانک را به عنوان بخشی از منابع افزایش سرمایه آینده بانک اعلام کرد و در عین حال افزود: برنامه افزایش سرمایه شامل بخشهای مختلفی است که بخشی از آن شامل تجدید ارزیابی نیز می شود اما باید منتظر تکمیل شدن طرح توجیهی و منابع تامین افزایش سرمایه بود تا همه چیز به طور کامل مشخص شود.

وی ادامه داد: دارایی بانک صادرات ایران از ١٧٠٠ هزار میلیارد ریال فراتر رفته که طبیعتا در مورد بانکی با این میزان دارایی و حمایتهایی که از سوی دولت در مورد برونرفت از مشکلات بانکی در دست اجرا است، تنها باید در مورد بقا و توسعه بیش از پیش آن تصمیم گیری کرد.

 صیدی گفت: برنامههای بانک که پیشتر اعلام شد با جدیت در حال اجراست در شش هفته پایانی سال ٩۶ برنامه کوتاهمدتی را داشتیم و دو کار عمده انجام شد، اول روند جذب منابع را افزایش دادیم و در مرحله دوم مطالبات را بهبود بخشیدیم که این دو منجر به توقف افزایش زیان شد و این روند ادامه دار است.

وی گفت: فروش دارائیهای مازاد نیز به طور مرتب در حال پیگیری است. فروش دارائیهایی که در زنجیره خدمات مالی ما نیستند در دست اقدام است و مذاکرات برای واگذاری آنها در حال پیشرفت است.

مدیرعامل بانک صادرات ایران تاکید کرد: رویکردها هم در بانک صادرات ایران توسعه خواهد یافت و امسال روند زیاندهی آن معکوس خواهد شد، در سال ٩٨ وارد مرحله سوددهی میشویم. همچنین شمولیت ماده ١۴١ هم با همین برنامهها برطرف میشود. با برگشت روند زیاندهی و تبدیل آن به سوددهی و افزایش سرمایه که باید مراحل آن طی شود این مساله هم برطرف خواهد شد.

وی گفت: ما با افزایش منابع ارزان قیمت و افزایش گردش پول میتوانیم کاهش هزینه تمام شده پول را داشته باشیم که داخلی است و برنامه هم برای آن داریم.

مدیرعامل بانک صادرات در خصوص فعالیتهای بینالمللی بانک هم گفت: در بخش بینالملل توانستیم فعالیتهای خوبی داشته باشیم، به سیستم یکپارچه اروپا target٢ متصل شدیم و قدری هم مبادلات وجه داشتیم. در حال حل کردن مشکل سوئیفت هستیم و در شعب خلیجفارس از جمله امارات و عمان توسعه فعالیت دادیم و در تلاش هستیم تا بتوانیم مشکلات موجود در بخشهای بینالمللی را تا جای ممکن کاهش دهیم.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا