امور زیربناییراه و ساختمان

ترانزیت صنعت ارزآور قرن ۲۱

رئیس کمیسیون حمل و نقل، لجستیک وگمرک اتاق بازرگانی ایران درخصوص راه اندازی کریدورترانزیتی ایران، ترکیه وپاکستان گفت: ترانزیت از جمله صنعت های ارزآور در قرن بیست و یکم است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مجتبی بهاروند در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: بدون شک با ترانزیت کالا از ایران به سایر ممالک جهان درآمد ارزی خالصی نصیب کشور خواهد شد.

وی در ادامه راه اندازی کریدورترانزیتی ایران، ترکیه وپاکستان را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و اظهارداشت: این تصمیم مهم در رونق بخشی به اقتصاد و گسترش همکارهای حملی و نقلی کشورهای منطقه بالاخص ایران بسیارموثر است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، لجستیک وگمرک اتاق بازرگانی ایران گفت: راه اندازی این خط ترانزیتی به تنهایی کافی نیست بلکه ضرورت دارد قوانین و مقررات کشور نیز به روز شود.

وی همچنین افزود: ایران در صورت رفع موانع و مشکلات مرتبط با این حوزه می تواند سالانه ۱۰ میلیارد دلار درآمد ترانزیتی داشته باشد.

بهاروند ضمن تاکید بر تقویت زیرساخت های صنعت ترانزیت در کشور اظهارداشت: ایران به‌دلیل موقعیت استراتژیک می‌تواند از بخش ترانزیت بهره اقتصادی بالایی نصیب خود کند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: جمهوری اسلامی در مهمترین مسیر کریدورهای ترانزیتی جهان قرار گرفته و بیشترین کریدورهای دنیا از مسیر ایران عبور می‌کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، لجستیک وگمرک اتاق بازرگانی ایران افزود: وضعیت سوق‌الجیشی کشور، دسترسی به دریا، اقیانوس آزاد و وجود ۱۵ کشور همسایه بیش از پیش ظرفیت‌های بزرگ حمل‌ونقلی مملکت آشکارتر و توجه به این مهم را ضرورتی‌تر می سازد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که هم اکنون سطح همکاری های حمل و نقلی ایران – پاکستان در چه وضعیتی قرار دارد، اظهارداشت: این همکارها هم اکنون در سطح مطلوبی نیست ولی رو به گسترش است.

بهاروند تصریح کرد: بدون شک با راه اندازی کریدور مدنظر و در عین حال بازنگری و اصلاح قوانین و مقررات مرتبط با ترانزیت در کشور سطح همکاری های دو طرف به شدت ارتقا پیدا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا