بانک و بیمهطلا و ارز

ادامه مسیر افزایشی قیمت طلا

در حالی که ارزش دلار آمریکا کاهش یافته و نگرانی ها از اختلافات تجاری چین و آمریکا موجب تقویت بازار طلا شده، قیمت فلز زرد امروز با افزایش مواجه بود.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۱۳۴۸ دلار و ۶ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز بدون تغییر قابل توجهی به ۱۳۵۰ دلار و ۷۰ سنت رسید.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، استفن اینز، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «به رغم فروکش کردن تیترهای مهم خبری در جلسه گذشته، بعید است که تنش های تجاری آمریکا و چین یا کاهش ارزش دلار بر بازار بی تاثیر باشد. این عوامل موجب تقویت قیمت طلا می شود.»

شاخص دلار آمریکا در برابر ین ژاپن امروز ۰.۱ درصد کاهش داشت و به ۱۰۷.۰۳ رسید. شاخص دلار روز جمعه به بالاترین رقم ۷ هفته گذشته یعنی ۱۰۷.۷۸ رسیده بود. تجار هم اکنون در انتظار برگزاری نشست میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و شینزو آبه نختس وزیر ژاپن هستند.

در عین حال، احتمال اینکه در آینده نزدیک تنش های نظامی در سوریه مجددا بالا نخواهد گرفت موجب شده تا سرمایه گذاران اشتهای بیشتری برای ریسک پذیری پیدا کنند و این مسئله موجب کاهش جذابیت بازار طلا شده است.

ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا گفت: «به نظر من، تحولات ژئوپلتیک تاثیری کوتاه مدت بر بازار طلا می گذارد، مگر اینکه منجر به تبعات اقتصادی گسترده شود. بنابراین، تحریم های آمریکا علیه روسیه و چین برای بازار طلا بسیار مهمتر از حملات محدود موشکی به سوریه است.»

دولت آمریکا روز دوشنبه روسیه را متهم کرد که مانع از دسترسی بازرسان بین المللی به محل انجام حمله شیمیایی در سوریه شده است.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا