صنعت، معدن، تجارت

برخی گمرکات خودشان واردکننده کالای قاچاق هستند

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه برخی گمرک های کشور خودشان واردکننده کالای قاچاق هستند، خواستار ورود دستگاه قضایی و رسیدگی به آن شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سردار غلامحسین غیب پرور در نشست هم اندیشی فعالان اصناف و بازاریان در حمایت از کالای ایرانی با بیان اینکه ورود از دروازه اقتصاد سالهاست در دستور کار دشمنان انقلاب قرار دارد، گفت: البسه ایرانی و صنعت تولید لباس در داخل به شدت دچار رکود شده است. اگرچه ما قرن های متمادی است که در صنعت نساجی ریشه داریم اما چه به روز ما آورده اند که لباس را در داخل تولید می کنند اما با برند ترک آن را عرضه می کنند. در سایر کالاها هم همینگونه است. چرا که دشمن امید بسته تا از این نقطه به کشور و انقلاب ضربه بزند.

وی ادامه داد: اینکه ملتی وابسته اقتصادی شود، چیزی نیست که مستکبران از آن کوتاه بیایند. آنها می خواهند در همه امور ما را وابسته خود کنند. به عبارتی دیگر به دنبال گداپروری هستند و دست ما همیشه جلوی آنها دراز باشد. بنابراین در حال حاضر خط مقدم دفاع از انقلاب، کارگاه های تولیدی است و کسانی که در این صحنه حضور دارند بر جایگاه مقدسی خدمت می کنند.

همچنین بخوانید

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین افزود: مسئولان باید موضوع اقتصاد مقاومتی را بیش از پیش باور کنند و بدانند دشمن پشت در خانه ما است و حتی برخی از سنگرهای اقتصادی را هم فتح کرده است. ضمن اینکه راضی نمی شود در همین نقطه بماند و تا آخرین سنگر را از ما نگیرد، دست بردار نیست.

وی اصناف را قشر تعیین کننده در مسائل اقتصادی کشور عنوان و اظهارکرد: ما یکی از کشورهای سروتمند جهان هستیم. هم به لحاظ ذخایر زیرزمینی که علاوه بر اینکه بزرگترین دارنده منابع گازی هستیم، تا بیش از ۲۰۰ سال آینده نیز ذخایر نفتی ما منابع خواهد داشت، در حالی که لیبی، نیجریه و عربستان تا کمتر از ۱۰۰ سال آینده ذخایر نفتی آنها تمام می شود. با این حال سرمایه اصلی ما نیروی انسانی است. چرا نمی توانیم جوانان تحصیلکرده را در سیستم های مدیریتی کشور به کار بگیریم.

سردار غیب پرور تصریح کرد: کسانی که دایه دار اقتصاد مقاومتی هستند، آیا می توانند به شکل علمی اثبات کنند که قدم های مثبتی در این چند ساله برداشته اند؟ من شک دارم. تا زمانی که دلبستگی ما به جای تکیه در داخل به بیرون است، اقدام خاصی انجام نخواهد شد. در حال حاضر نیز بسیاری از کالاهایی که لزومی ندارد و می توانیم در داخل آنها را تولید کنید، وارد کننده آنها هستیم.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دستگاه قضایی باید این موضوع را بررسی کند یادآور شد: گفته می شود برخی گمرکات کشور خودشان واردکننده کالاهای قاچاق هستند. این یک ضعف بزرگ است و باید سالم سازی اساسی انجام شود.

غیب پرور افزود: هزاران واحد صنفی داریم که اگر باور کنند و پای فرامین رهبری معظم بایستند، مشکل اقتصادی کشور تا حدود زیادی حل خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم سالم سازی اتاق اصناف اظهارداشت: نظام بانکی نیز باید پشت سر اصناف بایستد. بانکهای ما امروز خودشان به بنگاه اقتصادی و مراکز انباشت ثروت در کشور تبدیل شده اند.

وی با تاکید بر اینکه بسیج آمادگی کامل دارد تا در تحقق کلام رهبری مقام معظم انقلاب در خدمت دولت باشد، تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی با مونتاژ در داخل فرق دارد. اینکه چند قطعه وارد کنیم و در داخل آنها را سرهم کنیم، حمایت از کالای ایرانی نیست. من نگرانم امسال را با غفلت بگذرانیم و شعار حمایت از کالای ایرانی صرفاً بر روی سربرگ ها و دفاتر کاری نوشته شود ولی هیچ اقدام عملی صورت نگیرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا