بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

رکیش؛ نماد شرکت کارت اعتباری ایران کیش در بورس

شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش از ابتدای سال ۱۳۸۲ با مأموریت «صدور و ارائه خدمات کارت اعتباری» آغاز به فعالیت کرد و ۲۳ فروردین ۱۳۸۲ در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌های صنعتی و معنوی منطقه آزاد کیش به ثبت رسید.

شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش با درک ضرورت توسعه ارائه خدمات پرداخت الکترونیک و نقش آن در توسعه پایدار و همه‌جانبه کشور، همکاری خویش را از فروردین‌ماه ۱۳۸۲ با مأموریت صدور و ارائه خدمات کارت اعتباری به بانک‌های ایران آغاز کرد. شرکت از سال ۱۳۸۴ مسئولیت ایجاد و پشتیبانی شبکه پایانه‌های فروش و سایر ابزارهای پرداخت و پذیرش بانک‌ها و صدور انواع کارت‌های اعتباری را با هدف گسترش فعالیت‌های خود در زمینه ارائه خدمات پرداخت الکترونیک به نظام بانکی، صنعت بیمه و بازارهای مالی بر عهده گرفت.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در شهریورماه ۱۳۸۵ با تأیید صلاحیت‌ها و فعالیت‌های شرکت مجوز ارائه خدمات پرداخت الکترونیک (PSP) را به شرکت اعطا کرد.

شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت پرداخت شناخته می‌شود. این شرکت با سابقه‌ای بیش از ۱۲ سال یکی از اولین‌های شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات پرداخت است. در حال حاضر شرکت با بیش از ۳۰ دفتر و نمایندگی در سراسر کشور و سرمایه انسانی متخصص و مجرب آماده ارائه خدمات به کلیه بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری است.

این شرکت بر آن است تا با ارائه راه‌حل‌های مبتنی بر پرداخت الکترونیک و به اتکای دانش کارکنان خود، ضمن برخورداری از سود منطقی، ارتقای سطح تکنولوژی داخلی، رعایت کامل قوانین و مقررات و بهداشت کاری و حفظ مسئولیت‌های اجتماعی در جهت کسب رضایت مشتری، ارائه خدمت کند.

شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش یکی از PSP های بورسی فعال در صنعت پرداخت است.

شرکت ایران‌کیش با چشم‌انداز توسعه ابزارهای پرداخت و پذیرش تبدیل شدن به یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های PSP جهان و بزرگ‌ترین شرکت PSP خاورمیانه، مأموریت خویش را بر توسعه کمی و کیفی شبکه پذیرندگان کارت و ایجاد بسترها و زیرساخت‌های ارتباطی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بنا کرده است.

 

ورود به بورس

دستاوردها و تلاش‌های شرکت در مسیر توسعه شبکه پایانه‌های فروش کشور موجب شد هیات پذیرش بورس اوراق بهادار تهران در روز ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۰، با پذیرش شرکت ایران‌کیش در بورس تهران موافقت کرده و در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۳۹۰، ۱۰ درصد از سهام متعلق به شرکت‌های ملی انفورماتیک، سرمایه‌گذاری ایرانیان و سرمایه‌گذاری خوارزمی در بازار بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد.

عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام شرکت در عرض هفت ثانیه انجام و رکورد فروش سهام شرکت‌های تازه‌وارد که قبلاً ۲۷ ثانیه بود، شکسته شد.

شرکت ایران‌کیش به‌عنوان چهارصد و شصت و نهمین شرکت در میان شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش «کامپیوتر و فعالیت‌های مربوط به آن» در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد «رکیش» قرار گرفته است.

 

فعالیت‌های عمومی ایران‌کیش طبق اساسنامه

فعالیت‌های عمومی ایران‌کیش طبق اساسنامه شامل ایجاد و اداره شبکه‌های گسترده رایانه‌ای ارائه خدمات پرداخت و ارائه خدمات مربوطه با استفاده از انواع سیستم‌ها و مکانیسم‌های مرتبط؛ از جمله خریدوفروش، اجاره و پشتیبانی دستگاه‌های خودپرداز (ATM) و پایانه فروش (POS) و ارائه خدمات پول‌گذاری و پول‌رسانی به بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری منطبق بر مقررات ناظر بر ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت اعلام‌شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

فعالیت در زمینه شبکه‌های رایانه‌ای اطلاع‌رسانی، فعالیت در زمینه خرید و ساخت و پیاده‌سازی و راهبری سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مرتبط با ارائه خدمات نوین پرداخت الکترونیکی، خرید و فروش و واردات و صادرات تجهیزات رایانه‌ای و دستگاه‌های جانبی رایانه، قطعات و ملزومات رایانه، ارائه خدمات پشتیبانی تجهیزات سخت‌افزاری رایانه، ارائه خدمات پشتیبانی نرم‌افزاری رایانه‌ای، آموزش و پژوهش در زمینه موضوع فعالیت و اخذ تسهیلات و اعتبار از بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری؛ از جمله فعالیت‌های ایران‌کیش هستند.

همچنین انعقاد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی، اخذ و اعطای نمایندگی و ایجاد شعب در داخل و خارج از کشور، شرکت در مناقصات و مزایدات در زمینه موضوع فعالیت شرکت و مشارکت در سرمایه‌گذاری در سایر شرکت‌ها از طریق تأسیس یا خرید یا تعهد سهام شرکت‌های فعال در زمینه موضوع فعالیت شرکت و خرید اوراق مشارکت، ارائه آموزش‌های حرفه‌ای در زمینه‌های فعالیت‌های خدمات نوین پرداخت طبق مقررات جاری کشور، فعالیت در زمینه واردات و صادرات کالاهای سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و خدمات مرتبط با فعالیت‌های شرکت، ارائه خدمات پول‌گذاری و پول‌رسانی به بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری، استفاده بهینه و مدیریت نقدینگی شرکت به‌صورت خرید اوراق مشارکت و خرید سهام شرکت‌ها از دیگر اقداماتی است که شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش همواره به‌دنبال آن بوده است.

 

فعالیت‌های عمومی در حوزه ارائه خدمات پرداخت

در شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش، بازاریابی کمی و کیفی انجام می‌گیرد. بازرایابی کمی در سطح کشور و در تمامی بنگاه‌های اقتصادی با گردش مالی کم و متوسط انجام می‌پذیرد و بازاریابی کیفی با توجه به نوع عملکرد و گردش مالی بنگاه، اندازه بازار هدف و حجم مشتریان بالقوه و همچنین نیازهای خاص مشتریان صورت می‌پذیرد. پس از مرحله بازاریابی و تأیید مدارک، پایانه فروش در محل پذیرنده (حقوقی و حقیقی) نصب می‌شود. پس از نصب پایانه‌ها عملیات پشتیبانی آغاز می‌شود. پشتیبانی شامل بازدیدهای دوره‌ای (PM) و همچنین پشتیبانی موردی پس از تماس (Call) پذیرنده با مرکز تماس شرکت انجام می‌پذیرد.

ارائه خدمات تعمیر و نگهداری POS، انجام پرداخت الکترونیک با استفاده از بسترهای اینترنتی (Internet Payment)، انجام مراودات بین‌المللی در جهت گسترش ارائه خدمات و توسعه بازار تجارت الکترونیک نیز در برنامه پیوسته و روزانه ایران‌کیش قرار دارد.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا