ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سقوط شدید فروش آیفون در چین

به گفته یکی از تحلیلگران، میزان فروش گوشی‌های آیفون و محصولات اپل در بازار چین در سال جاری میلادی دچار سقوط و کاهش شدیدی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت phonearena، استیون میلانوویچ – یکی از تحلیلگران موسسه امنیتی UBS – در یادداشتی برآورد کرده که در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی میزان فروش گوشی‌های هوشمند آیفون اپل در چین تحت تاثیر مسائل و تقابل‌های تجاری چین و آمریکا به شدت افت و کاهش خواهد یافت.

با توجه به جنگ تجاری چین و ایالات متحده آمریکا و همچنین قیمت بالای آیفون ۱۰ و نسل‌های جدیدتر آن، بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که فروش گوشی‌های آیفون و سایر محصولات اپل در کشور چین دچار ریزش شدیدی خواهد شد و کاربران چینی هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته استقبال بسیار کمتری از محصولات اپل کنند.

همچنین بخوانید

یکی دیگر از دلایلی که کاربران چینی از خریداری و استفاده گوشی‌های آیفون روی برگردانده‌اند، معرفی و عرضه گوشی‌های قدرتمند، زیبا، باکیفیت و تمام عیار توسط غول‌های تکنولوژی چینی همچون هواوی، زد تی ای، ویوو و اوپو است.

به عقیده ملانوویچ، میزان فروش اپل از بازار چین هیچ وقت به سال ۲۰۱۵ نمی‌رسد زمانی که اپل موفق شد بیشترین میزان فروش و سودآوری خود را از بازار بزرگ این کشور آسیایی به دست آورد.

وی معتقد است اپل دیگر به روزهای طلایی اوج خود در بازار چین دست نخواهد یافت چراکه سال گذشته، با وجود عرضه گسترده آیفون ۱۰ (ایکس)، استقبال زیادی از آن نشد و رکورد کمترین میزان فروش محصولات اپل در چین را شکست.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا