بین الملل

کمک انسان‌دوستانه ۵۰ میلیون یورویی فرانسه به سوریه!

رییس‌جمهور فرانسه که شنبه این هفته در حمله موشکی به سوریه مشارکت داشت، اعلام کرد که فرانسه ۵۰ میلیون یورو کمک انسان‌دوستانه فوری برای سوریه تخصیص می‌دهد!

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، دوشنبه شب، رییس‌جمهور فرانسه، امانوئل ماکرون اعلام کرد که فرانسه به دنبال دیدار با سازمان‌های غیردولتی (ان‌جی‌او) ۵۰ میلیون یورو کمک انسان‌دوستانه فوری برای سوریه تخصیص می‌دهد!

ماکرون در حساب توییتر رسمی خود گفت: امروز بعد از ظهر من ان‌جی‌اوهایی که در زمین سوریه فعالیت می‌کنند را گرد هم آوردم. برای مواجهه با شرایط بحرانی انسانی، فرانسه یک برنامه کمک اضطراری ۵۰ میلیون یورویی خواهد داشت.

همچنین بخوانید

دفتر رییس‌جمهور فرانسه اعلام کرد، این کمک‌ها به ان‌جی‌اوها و نهادهای سازمان ملل که در خاک سوریه شامل دفتر امور انسان‌دوستانه سازمان ملل، تخصیص داده خواهد شد.

طبق اعلام سازمان ملل، حدود ۱۳ میلیون نفر شامل ۶ میلیون کودک، در سوریه به علت جنگ خانمان‌سوز ۷ ساله که میلیون‌ها نفر را آواره کرده است، نیازمند کمک‌هی انسان‌دوستانه هستند.

سازمان ملل روز پنج‌شنبه اعلام کرده بود امیدوار است بتواند حداقل به ۱۰۰۰۰۰ سوری، کمک کند. این افراد چندماه است که با پایان جنگ چندین ساله، در حومه قوطه شرقی که در دست شورشیان بود، ناامیدانه منتظر کمک هستند.

سیاست یک بام و دو هوای ماکرون برای کمک انسان دوستانه به سوریه در حالی است که وی به همراه نخست وزیر انگلستان و به رهبری دونالد ترامپ، صبح روز شنبه یک حمله موشکی به سوریه را تدارک دیدند. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا