امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

میزان خسارت به باغداران هفته آینده مشخص می‌شود

 

به گزارش خبرنگار آرمان اقتصادی، با کاهش دما در روز‌های اخیر و موج بارش‌ها به صورت باران و برف اگرچه شادی برخی از کشاورزان که کشت دیم را انجام می‌دهند به همراه داشت، اما نگرانی‌هایی را برای باغداران به وجود آورده است.

درهمین راستا مجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران در خصوص سرمای اخیر و وضعیت باغات میوه اظهار کرد: مناطق سردسیری کشور اُفت دما تا منفی ۵ درجه و عمده بارش‌ها به صورت برف بوده است که این امر نگرانی هایی را برای باغداران ایجاد کرده است.

همچنین بخوانید

وی افزود: شکوفه درختان خیلی از مناطق به میوه تبدیل شده بود و درختان میوه‌های پاییزه مانند سیب تازه در حال گل دهی بود که اگر سرما ادامه دار باشد و شدت آن بیشتر شود نگرانی را افزایش می‌دهد.

شادلو در خصوص میزان خسارت به باغات میوه در سرمای اخیر گفت: هنوز نمی‌توان رقم خسارت را برآورد کرد و باید تا هفته آینده منتظر ماند و با آب شدن برف‌ها و گذشتن جو سرما از مناطق مختلف میزان خسارت مشخص شود.

نائب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران در ادامه افزود: امیدواریم سرمای اخیر تاثیر زیادی بر روی درختان میوه نداشته باشد لذا اینکه در چند سال گذشته سرما با شدت بیشتر تاثیر به سزایی در میوه دهی درختان نداشته و درختان مقاومت داشتند.

وی عنوان کرد: این سرما به صورت فراگیر تمام استان‌های شمال غرب تا شمال شرقی از جمله تبریز، اردبیل، قزوین، زنجان، کردستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، البرز و تهران را فراگرفته است.

شادلو به تاثیر مثبت بارندگی‌ها نیز اشاره کرد و گفت: بارندگی اخیر حدود یک ماه ذخیره آبی را برای کشت و زراعت خواهد داشت و کشاورزان با یک ماه تاخیر آبیاری را آغاز خواهند کرد و این بارندگی تاثیر مثبتی در رشد مراتع و گیاهان خواهد داشت که امیدواریم در ماه‌های آینده نیز ادامه دار باشد.

انتهای پیام/

 

منبع

میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا