بین الملل

تمرکز بازارهای نفت بر برجام/ قیمت اندکی بهبود یافت

روز دوشنبه با کاهش نگرانی سرمایه‌گذاران درباره تداوم حملات به سوریه ، بازارهای نفت اندکی بهبود یافتند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز دوشنبه با کاهش نگرانی سرمایه‌گذاران درباره تداوم حملات به سوریه ، بازارهای نفت اندکی بهبود یافتند.اما همچنان در منطقه ضرردهی به سر می‌برند.

با نزدیک شدن به حمله هوایی علیه سوریه، درحالی‌که سرمایه‌گذاران برای حفاظت در برابر ریسک‌های ژئوپولیتیکی، دارایی‌هایی مانند طلا یا اوراق خزانه‌داری آمریکا را خریداری می‌کردند، قیمت‌های نفت هم نزدیک ۱۰ درصد رشد کرد.

همچنین بخوانید

فیل استریبل، استراتژیست ارشد بازار در آرجی‌او فیوچرز در شیکاگو می‌گوید: برخی از تیترهای مهم خبری که حاکی از آرام شدن تنش‌ها در سوریه بودند، باعث شد تا قیمت‌ها افت کنند.

او ادامه داد: تا به حال همه فاکتورها از تقویت قیمت‌ها حکایت می‌کرد؛ دلار ضعیف‌تر، سوریه، تحریم‌های احتمالی علیه ایران و روسیه، وضعیت نامعین کاخ سفید و تجارت با چین.

اتفاق بعدی‌ای که در رادار سرمایه‌گذاران رویت می‌شود، ضرب‌العجل ماه می آمریکاست؛ رییس‌جمهور ترامپ تهدید کرده است دیگر تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید نخواهد کرد و ایالات‌متحده را از قرارداد هسته‌ای بین تهران و ۶ قدرت جهانی، خارج خواهد کرد، مگر این که کنگره و متحدان اروپایی در تغییر و اصلاح آن کمک کنند.

حتی تحریم‌های یک‌جانبه دولت آمریکا هم می‌تواند صادرات ایران را، که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان است، مختل کند.

در ساعت ۲۳:۵۰ به وقت تهران، قیمت هر بشکه نفت برنت با ۷۴ سنت کاهش به ۷۱.۸۴ دلار رسید. قیمت این شاخص در معاملات امروز تا ۷۱.۱۱ دلار هم سقوط کرده بود که در ساعت پایانی بازارها بهبود یافت.

قیمت نفت خام نیمه سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۷۵ سنت افت کرد و به هر بشکه ۶۶.۶۴ دلار رسید.

استراتژیست پتروماتریکس، اولیویر جاکوب می‌گوید: وضعیت بازارهای نفت هنوز نسبتا خوب هستند و ضرب‌العجل اواسط ماه می ایران، موضوع بازارهای نفت جهان در ۴ هفته آینده خواهد ماند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا