بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

هدایت هوشمند قرن از محصول صندوق فروشگاهی و ام‌پوز خود در سیملس رونمایی کرد

در دومین روز از سیملس ۲۰۱۸ به سراغ شرکت هدایت هوشمند قرن رفتیم که همراه با شریک تجاری خود، اسپکترا، در نمایشگاه حاضر بود. امسال سومین سالی است که هدایت هوشمند قرن همکاری‌اش با اسپکترا را در ایران آغاز کرده و همچنین سومین سالی است که هر دوی این شرکت‌ها، مشترکا در نمایشگا‌های بین‌المللی ازجمله سیملس حضور دارد.

محصول صندوق فروشگاه و ام‌پوز اسپکترا، جزو مهمترین محصولاتی بودند که این دو شرکت برای معرفی با خود به نمایشگاه آورده بودند. با پرهام بهین‌شاد مدیر عامل شرکت هدایت هوشمند قرن درباره این محصولات صحبت کردیم و او توضیح داد که فرق عمده این محصول با دیگر صندوق‌های فروشگاهی در این است که وابستگی به دستگاه ندارد و شما می‌توانید با در اختیار داشتن یک تبلت ویندوزی و یک دستگاه ام‌پوز، به راحتی یک صندوق فروشگاهی کوچک و سبک داشته باشید.

بهین‌شاد در ادامه گفت: «از قابلیت‌های مهم و قابل توجه این دستگاه این است که شما می‌توانید حتی از تبلت شخصی خودتان برای اینکار استفاده کنید و آخر شب تبلت را جدا کنید و با خودتان ببرید. همچنین دستگاه ام‌پوزی که روی ین محصول قرار داده شده است قابلیت را دارد که در آخر روز آن را از دستگاه جدا کرده و روی موبایل خودتان نصب کنید.»

همچنین پرینتر و بارکد ریدر هم داخل این دستگاه نصب شده است. حتی از نظر سنگینی هم می‌توان گفت که این دستگاه تفاوت بسیار چشمگیری با صندوق‌های فروشگاهی دارد و سبکی و راحتی استفاده از آن نتیجه تفکر نهایی اسپکترا است که همگی سمت مشتری می‌رود تا متحمل هزینه‌های اضافی نشود و بتواند بیشترین بهره‌وری را از کمترین تجهیزات داشته باشد.

محصول دیگری که شرکت هدایت هوشمند قرن با همکاری ایران کیش برای اولین بار در حال انجام آن هستند، پروژه عملیاتی کردن اولین ام‌پوز با قابلیت NFC است. بهین‌شاد درباره قابلیت NFC این دستگاه می‌گوید: «مسلما قرار دادن کارت روی دستگاه از کشیدن کارت حس بهتری به فرد می‌دهد و با راحتی و سرعت همراه است. این ام‌پوز می‌تواند قابلیت جدیدی را به هم صندوق‌های فروشگاهی اضافه کند. همانطور که می‌دانید قابلیت NFC در بسیاری از کشورها فعال است ولی در ایران با این حجم از تراکنش شرکت‌ها، هنوز NFC عملیاتی نیست و این اولین گام در راستای استفاده از این فناوری در کشور خواهد بود.»

این دستگاه تمام استانداردها را پشتیبانی می‌کند و علاوه بر انجام پرداخت با کشیدن کارت روی دستگاه و پرداخت به صورت NFC، از استاندارد EMV هم پشتیبانی می‌کند.

در حال حاضر ام پوز اسپکترا به طور کلی روی سیستم عامل ویندوز، اندروید و iOS و در ایران روی سیستم عامل اندروید و iOS عملیاتی شده است و به دست مشتری رسیده و توسط شرکت‌های ایران کیش و فن‌آوا کارت در بازار پخش شده است.

دیگر محصول ارائه‌شده هدایت هوشمند قرن و اسپکترا در نمایشگاه سیملس امسال، ام‌پوز T300 است که مدل پیشرفته‌تر محصول SP530 است. ازجمله قابلیت‌های این محصول هم می‌توان به GPRSPOS بودن دستگاه و ام‌پوز بودن آن اشاره کرد.

البته به گفته بهین‌شاد این دستگاه هنوز در ایران راه‌اندازی نشده است ولی قرار است با همکاری اسپکترا در ایران راه‌اندازی شود.

محصول بعدی T300 است که امسال اسپکترا آن را راه‌اندازی کرد. صفحه نمایش رنگی و سرعت پردازش بسیار بالا و همینطور امضای دیجیتال روی رسیدها ازجمله قابلیت‌های این دستگاه است.

بهین‌شاد درباره ویژگی‌های این دستگاه می‌گوید: «از آنجایی که این دستگاه را می‌توان روی صندوق‌های فروشگاهی نصب کرد و قابلیت اتصال به بلوتوث را هم دارد، در نتیجه می‌توان به این طریق رسیدهای کاغذی را به کل از بین برد و این رسیدها به صورت Notification برای مشتری ارسال شود.»

بیشترین بخش صحبت‌های بهین‌شاد علاوه بر معرفی این محصولات جدید، به توصیف ویژگی‌های مخصوص شرکت اسپکترا اختصاص داشت؛ شرکتی که توانست حضورش در ایران را با ارائه اولین ام‌پوزی که توانست مجوز شاپرک را به دست آورد، پررنگ کند و باتوجه به بازاری که داخل کشور پیدا کرده است، قصد دارد تا در نمایشگاه‌های داخلی ایران، مانند نمایشگاه تراکنش هم شرکت کند.

بهین‌شاد دلیل این گستردگی بازاری که شرکت اسپکترا توانسته به دست آورد را توجه ویژه‌ای می‌داند که اسپکترا به مشتری دارد و فقط دنبال این نیست که صرفا به خاطر حضور در بازار محصولی را هرچه سریع‌تر عرضه کند و به مشتری بفروشد و دیگر خبری از خدمات پس از فروش نباشد.

بهین‌شاد در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: «به نظر من اسپکترا در حوزه ام‌پوز سهم قابل توجهی از بازار را به دست آورده است. یک خوبی که مجموعه اسپکترا دارد این است که کاملا مشتری را هدف قرار می‌دهد و فقط به دنبال این است که ببیند مشتری‌اش چه می‌خواهد تا بتواند محصول مورد نظر را به دستش برساند. یکی از کارهای جالبی که شرکت اسپکترا در رابطه با جلب رضایت مشتری انجام می‌دهد این است که می‌تواند محصولاتش را باتوجه به لوگو و رنگ سازمانی آن کسب‌وکار آماده و به مشتری ارائه دهد.»

شاید یکی دیگر از عوامل موفقیت ام‌پوز اسپکترا در بازار ایران به گفته بهین‌شاد این است که این شرکت چندین سال قبل از ارائه محصول به بازار، تحقیقات بسیاری انجام می‌دهد تا حتی بتواند به نحو احسن طراحی دستگاه را انجام دهد.

او در ادامه مثالی می‌زند و می‌گوید: «همانطور که شما می‌بینید فاصله هر دکمه روی صفحه این ام‌پوزها فاصله مناسب و استانداردی است تا هنگام وارد کردن اعداد، مشتری با مشکل و یا اشتباهی روبه‌رو نشود. حتی این دستگاه با صفحه نمایش بزرگی که دارد می‌تواند مناسب حال کسانی باشد که بیشترین استفاده را از تراکنش‌های الکترونیکی دارند. چنین ویژگی‌های ظاهری در کنار سبک بودن دستگاه که همگی نتایج تفکر عمیق اسپکترا و در مرکز قرار دادن مشتری است، ازجمله قابلیت‌هایی است که این محصول را نسبت به دیگر محصولات مشابه متمایز می‌کند.»

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا