صنعت، معدن، تجارتمعدن

ارزش ۴۳ میلیارد دلاری تولیدات معدنی کانادا

ارزش تولیدات مواد معدنی کانادا رشد ۱۱ درصدی را در سال ۲۰۱۷ به ثبت رساند و به ۴۳ میلیارد دلار رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از وب سایت Natural Resources Canada ارزش تولیدات مواد معدنی این کشور در سال گذشته میلادی به ۴۳میلیارد و ۹۰۰ میلیون تن رسید که حاکی از رشد ۱۱درصدی نسبت به سال ۲۰۱۶ است.

بیشترین ارزش تولیدات مواد معدنی کانادا در سال۲۰۱۷ در طلا با ۸ میلیارد و۷۰۰ میلیون دلار، زغال سنگ با ۶ میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار، مس با ۴میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار، پتاس با ۴میلیارد و۶۰۰میلیون دلار و سنگ آهن با ۳میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار گزارش شده است. مجموع ارزش تولیدات این ۵ ماده معدنی به ۲۸میلیارد دلار می رسد که دو سوم مجموع ارزش کلی تولیدات کانادا در سال ۲۰۱۷را تشکیل می دهد.

ارزش ۲۴ میلیارد دلاری تولید مواد معدنی فلزی

همچنین مجموع ارزش تولید مواد معدنی فلزی در سال ۲۰۱۷ با رشد ۳.۱درصدی به ۲۴میلیارد دلار رسید.

طلا به عنوان برترین کامودیتی کانادا با بالاترین ارزش تولید به ترتیب با ارزش و حجم تولید ۱.۲ درصدی و ۱.۷درصدی ثبت شد. در حالی که نیکل شاهد افت ارزش و حجم تولید به ترتیب ۷.۹ درصدی و ۱۲.۸درصدی بود.

میزان تولیدکبالت درکانادا علی رغم افت۸.۳درصدی شاهد رشد۵۸.۷درصدی ارزش تولید بوده و به ۲۷۷میلیون دلار رسید.

همچنین ارزش تولید مس کانادا طی این مدت با ۶.۷رشد اعلام شد که توانست ۱۴درصد کاهش تولید را در سال ۲۰۱۷ جبران کند.

میزان تولید روی ۵.۲ درصد افزایش یافت که به دلیل افزایش قیمت ها رشد چشمگیر۴۲.۸ درصد را به ثبت رساند.ارزش و میزان تولید سنگ آهن نیز به ترتیب ۲۰.۵ درصد و ۴.۹ درصد افزایش یافت.

افزایش ارزش تولید مواد معدنی غیرفلزی

ارزش تولید مواد معدنی غیرفلزی در کانادا طی سال ۲۰۱۷به ۱۳میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار رسید که حاکی از رشد ۱۲.۵درصدی نسبت به سال ۲۰۱۶(به غیر از سیمان) است.

پتاس بیشترین ارزش تولید را در گروه مواد معدنی غیرفلزی دارد. با افزایش تولید دو معدن الماس درکانادا میزان تولید الماس این کشور در سال ۲۰۱۷ شاهد رشد ۷۰.۷درصدی بود و میزان تولید به ۲۲میلیون و ۷۰۰هزار قیراط رسید.

همچنین علی رغم افت حجم تولید زغال سنگ در این کشور ، ارزش تولید زغال سنگ کانادا برای دومین سال متوالی شاهد رشد بود و با افزایش ۵۵.۶درصدی به ۶میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار رسید.این کشور زغال سنگ حرارتی و متالورژی تولید می کند که زغال سنگ متالورژی تاثیر بیشتری بر ارزش تولید کانادا دارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا