بانکبانک و بیمه

لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و نقش ویژه پست بانک ایران

طبیعت و محیط زیست و ضرورت حفظ و نگهداری از آن همواره یکی از مهمترین مسائل زندگی بشر بوده و ادامه حیات بشری به آن وابسته است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، آلودگی محیط زیست بر کیفیت و چرخه طبیعی اثر می‌گذارد و پیآمدهای زیان باری برای زندگی انسان، حیوانات و طبیعت دارد. در جهان امروز، مسئله آلودگی یکی از مهم‌ترین و حادترین مشکل تمدن انسانی محسوب شده و نقش انسان در آلودگی محیط زیست بسیار چشمگیر است.

ایجاد سیستم حمل و نقل گسترده یکی از ضرورت های توسعه و رونق اقتصـادی است، اما در کنار آن همواره باید به نوسازی ناوگان حمل و نقل توجه داشت زیرا فرسوده بودن وسایل نقلیه موجب آلودگی هوا، آلودگی صوتی، آلودگی آبهای زیرزمینی، تولید مواد زائد ناشی از آزادشدن سوخت‌های فسیلی موتور وسایط نقلیه به هوا و غلظت و اختلاط این مواد آلاینده می‌گردد که سلامتی انسانها و حیوانات و چرخه طبیعت را به مخاطره می‌اندازد.

در تمام دنیا بانک‌ها یکی از مهمترین ارکان توسعه اقتصادی و تأمین‌کننده منابع مالی لازم برای بخش‌های مختلف اقتصادی هستند اما در کشور ما این نقش همیشه پررنگ تر بوده و بانک‌ها محور تمام سیاستگذاری ها و برنامه‌های مؤثر اقتصادی بوده اند. طی ماه‌های اخیر که موضوع آلودگی هوا وضعیت بدتری به خود گرفته و زندگی در کلانشهرها را از روال عادی خارج کرده بود، باز هم ضرورت مشارکت بانک‌ها برای حل این معضل مورد توجه دولت قرار گرفت و بر لزوم مشارکت بانک‌ها بر نوسازی ناوگان‌های حمل و نقل و کمک به ایجاد اشتغال با اجرائی شدن این طرح تأکید شده است.

در همین راستا پست بانک ایران به عنوان عضو مؤثری از شبکه بانکی که در عرصه‌های مختلفی مانند ارائه خدمت به مناطق دورافتاده، پرداخت تسهیلات اشتغالزائی ازمحل صندوق توسعه ملی، تأمین مالی مورد نیاز فعالان حوزه فناوری اطلاعات و سایر فعالیت‌ها و اقدامات توانمندی‌های شبکه گسترده خود را نشان داده بود در این عرصه نیز ورود کرده و بعنوان یک مأموریت جدید عزم خود را برای کمک به نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور جزم کرده است.

البته اقدامات بسیار مهمی در این راستا توسط این بانک انجام شده و اخیراً شاهد واگذاری ۲۱۲ دستگاه اتوبوس و مینی بوس خریداری شده با استفاده از تسهیلات این بانک به مبلغ بیش از ۵۴۰ میلیارد ریال درسطح استان‌های خراسان جنوبی و خوزستان بودیم که همزمان با دهه مبارک فجر مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این آغاز خوب نشان دهنده همراهی این بانک با سیاست‌های اقتصادی دولت و نظام و توجه به نیازهای کشور است و همین همراهی باعث شده که روز به روز شاهد ارتقاء جایگاه پست‌ بانک ایران نزد مردم و مسئولان باشیم.

همچنین لازم می‌دانم از تلاش تمام واحدهای اجرائی و ستادی بانک که در تمام مراحل در اجرای سیاست‌های تعیین شده و تحقق وظایف محوله برای کمک به رونق اقتصاد کشور پیشگام بوده‌اند تقدیر نمایم. مطمئناً تعهد و احساس مسئولیت همکاران در قبال اهداف بانک و آینده کشور آینده ای بهتر و موفق تر را برای پست بانک رقم خواهد زد.

خسرو فرحی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا